niedziela, 15 października 2017

ZMĘCZENIE MATERIAŁU !!

GDAŃSK-OPOLE  -  Rok VI  -  Nr 95 (974)







             Na dobrą sprawę jestem na tyle pogubiony, że nie potrafię wybrać tematu kolejnego felietonu.
Podniszczony kręgosłup zastrajkował i wyrzucił mnie z fotela komputerowego skazując na oglądanie sufitu i rozmyślania nad marnością życia doczesnego.

Gdzie się nie rozejrzeć tam kwitnie złodziejstwo w majestacie prawa przy którym ośmiorniczki to nic nie znaczący szczegół. Złodziei państwowych pieniędzy długo by wymieniać zaczynając od p. Sadurskiej przez męża p. Szydło, córkę p. Macierewicza, córkę leśnika aż po Mastalerków, Hofmanów a nawet przestępców jak Lubieniecki a o czcigodnym senatorze Biereckim wspominając na koniec.

Co można z tym zrobić i jak to się skończy.
Istnieje takie pojęcie jak zmęczenie materiału. Niebezpieczeństwo tkwi w skutkach a im dłużej sytuacja trwa tym katastrofa będzie bardziej przerażająca.

Jestem przekonany, że już należy budować nowe więzienia bo pensjonariuszy nie zabraknie.

Trwa sprowadzanie do parteru Polski jako kraju oraz jako bytu ekonomicznego.

Aby sprawnie realizować złodziejstwo Mateuszek Morawiecki oświadczył, że „System sądowniczy, w opinii zresztą wielu raportów międzynarodowych, stanowi kulę u nogi rozwoju gospodarczego i chcemy go uefektywnić i jak najgłębiej zreformować – dodając, że widzi tych samych sędziów, którzy skazywali moich kolegów na więzienie, gdy działaliśmy w latach 80., gdy staraliśmy się doprowadzić do przełomu politycznego.
Należy dodać, że w latach 80 Mateuszek miał 12 lat !!/.

Co tu skomentować – nie tylko ręce opadają ?.



Odbyło się spotkanie lekarzy rezydentów z p. Szydło. Oczywiście Sołtysowa nie była by sobą gdyby nie próbowała z nich zrobić idiotów. Doprosiła na spotkanie inne zawody stawiając protestujących w szeregu innych. Z intencjami odkryła się kretynka PIS a do tego posłanka – niech jadą. 
Drugie umówione spotkanie Sołtysowa olała.
Tymi spotkaniami szerzej nie zainteresowała się NSZZ „Kacperek” /dawniej „Solidarność”/ , którego najpoważniejszym zadaniem na dziś jest zamykanie sklepów w niedzielę.



            Wstyd Opola niejaki Jaki przedstawił projekt ustawy który ma zawierać zakaz zwrotu nieruchomości w naturze, a co z tymi którym odebrano majątki czy mieszkania później wręczając właścicielom bilet w jedna stronę /coś na ten temat winien wiedzieć Kornel Morawiecki jeżeli pozwala mu na to poziom cholesterolu/ ?.
Polacy wracają z Wysp Brytyjskich !.
W zeszły czwartek do kraju powróciła grupa 32 Polaków skazanych na Wyspach Brytyjskich. W dwóch samolotach typu CASA towarzyszyło im 39 policjantów.
Jak informuje Komenda Główna Policji, jedną z metod realizacji tego typu zadań są konwoje zbiorcze wykonywane samolotami wojskowymi. Ich realizacja nie byłaby możliwa bez współpracy z Siłami Powietrznymi.



Jarosław Kaczyński /zawsze dziewica/ zaczyna czuć zaciskający się stryczek na szyi. Coraz trudniej o sensowne i logiczne ataki na „totalna opozycję”.
Na ostatniej miesiączce rzucił następujący tekst w sprawie mordu smoleńskiego - Jeszcze tej prawdy nie znam i być może nawet tej prawdy do końca ustalić się nie da, co nie przeszkadzało tej mendzie rzucać oskarżeń !!
Interpretacja może być jedna – nie pomoże osłabianie oskarżeń, będziesz siedział za wszystkie obelgi i oskarżenia!.



Na co dzień dowiadujemy się jak jest rozkradany majątek państwa i klajstrowany jest zły stan ekonomiczny naszego kraju – inflacja jak niżej, drożyzna zaczyna dawać we znaki, masło po 7.- zł. a zadłużenie państwa rekordowe.

Warto wrócić do słów sprzed lat Laskowika – wiecie ludzie, jo niy wiem jak to wszystko dupnie  !......a zmęczenie materiału następuje.
zdjęcia:
Money.pl,

Demotywatory
Facebook






31 komentarzy:

  1. Piotrze, dużo zdrowia, a wszystko inne to ch...

    OdpowiedzUsuń
  2. Zły stan ekonomiczny kraju Wolne zarty
    Jesli nas stać na coroczne wypłacanie katechetom 1,5 miliarda na "naukę religii" wiec chyba mamy
    Jesli nas stać na podniesienie Funduszu Kościelnego o 8 milionów wiec chyba mamy z vczego
    Jeśli nas stac na zwiększenie wydatków na Kancelarie Premiera,Prezydenta zwiekszenie kwot wolnych od podatków posłom wiec mamy z czego
    Jesli o reki nas stac nas na podwyżki pracownikom IPN o cały tysiąc złotych wiec mamy z czego.
    Sama Katecheza, Rydzyk i TVPiS dałoby w sumie ok. 3 mld rocznie. Wystarczy na podwyżki dla służby zdrowia? Oczywiście, z górką.
    Nam sie proponuje dalsze opodatkowanie tzn zwiększenie składki zdrowotnej ZUS by "dać lkekarzom Bo nie ma w kasie.
    Tak wymieniać można długo i nieskończenie wszystkich beneficjentów dobrej zmiany którym sie dalo lub ktorzy sami sobie wzięli lub dało za poparcie.z ambon
    Wiec jeśli rozdajemy to mamy tylko udajemy żebraka
    Bo jak tu powiedzieć suwerenowi komu daliśmy pod stołem,ile nas kosztują "miesięcznice" dzienna ochrona Jarosława oddzielającego sie nawet w swej siedzibie 'od suwerena' zelaznym płotem
    Przecież taniej efektywniej wyjdzie szukanie haków na strajkujących,napuszczanie suwerena "jak to oni wypoczywają"i gdzie.I ciemny lud to kupuje A ze kupuje widać to po sondażach.
    A nowa, "czarna siła przewodnia milczy"Wszak zły stan zdrowia to zwiększona liczba zgonów a co za tym idzie "pokropków"egzekwii bynajmniej nie za darmo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No i widzisz Sobiepanie "zatkało" komentujących. lub w razie czego nie chcą być paleni na stosie wraz ze mna Lub co gorsza, juz na stos,dla mnie, drzewa zbierają
      To ja Wysoka Inkwizycjo powiem, iz nie wywiązaliście sie z danego słowa bo po rozwiązaniu Komisji Majątkowej i "zadośćuczynieniu" takowej,przewyższające wasze roszczenia"nieliscie rozwiązać Fundusz Kościelny Rozwiązaliście ? Na jakie konto te 8 milionów wpadło.
      Po drugie Mamy mieć "Rok Kościuszkowski" Bo i wg was "Kościuszko wielkim patriotom był" zapomnieliście tylko, co pisał o klerze
      Przypomnieć ?A proszę bardzo
      http://www.racjonalista.pl/kk.php/s,5498?fb_action_ids=4982305749141&fb_action_types=og.recommends
      Zapomnieliście a ja wam przypomniałem tylko
      Po trzecie
      Moze byc stos czy wyrzucenie na pożarcie, wilkom.A ja wg waszych kryteriów do piekła.
      No i fajnie, wy tez tam sie znajdziecie Istnieje podobno boska sprawiedliwość a ja już tam będę czekał Na was, wraz ze zblatowanymi diabłami Ktory "krag piekieł" wybieracie.Czytajcie Dantego a sie dowiecie

      Usuń
    2. No i wydało się! Krytykujesz Wieśku Misiewiczów a sam nawet w piekle fuchę sobie planujesz! ;-)))

      Usuń
    3. Wieśku !
      Osobiście jestem przeciw kwalifikowaniu wydatków państwa. Jeżeli państwo jest durne to i durnie wydaje pieniądze ale dla potrzeb krytyki zawsze można wszystko zakwestionować bądź przeliczać. Matki wychowujące samotnie, chorby onkologiczne, dzieci z wadami wrodzonymi ........znasz te teksty. Dziś mam przekonanie, że trwa rozkradanie tego wszystkiego co zrobiły poprzednie ekipy. Nie wątpię, że tez podkradali, nepotyzm, kolesiostwo ale to co teraz wyrabia Pieprzony Kaczor to jest przegięcie na kilkanaście lat pierdla. Podejrzewam, że Rydzyk jest dobrym przykładem ale tylko przykładem. Wole sie nie domyślać jaka forsa idzie do Macierewicza i to liczona w miliardach. Ile forsy pożera górnictwo a ile jeszcze pożrą nietrafione inwestycje np. rozwój elektrowni Opole. Lotnisko Centralne, przekopywanie mierzei wiślanej i jeszcze tylko brakuje zawrócić bieg Wisły - przecież to dom wariatów z przestępcami na czele.
      Wielu woli nie pamiętać, że jesteśmy krajem na dorobku i np. kutasy z Kukiza15 porównują Polskę do Niemiec a nie reagują jak to czego się dorobiliśmy idzie w niwecz. Prosze mi nie pieprzyć, że nie wszyscy skorzystali i o atomizacji społeczeństwa czy L. Balcerowiczu. Znam te teksty na pamięc.
      Tak - mamy pokropek ale żywię nadzieję, że ktoś pociągnie naród i kogo trzeba wsadzimy do wiezień a nie przed mityczny Trybunał Stanu.
      Do Dantego nie wrócę bo mógł bym poprzez ustawę o dostępie do broni /a może tak trzeba - juz za długo w Polsce jest pokój ?!/.

      Usuń
    4. Wieśku - wyskoczyłem sobie na ponad dwa dni na chatę bo to i "babie lato" nareszcie zawitało i musiałem odebrać od "drewniarza" prawie 3 metry sześcienne drewna do kominka i starannie ułożyć to drewno w drewutni - aby "dosychało". I ognisko było i pieczenie ziemniaków i kobiałka po truskawkach - prześlicznych "prawdziwków" - innych już nie zbierałem, bo jestem kompletnie "zagrzybiony". Towarzyszył mi syn, bo on jeszcze w końcowym etapie rekonwalescencji - było pracowicie, miło i spokojnie - kto by tam polityką się zajmował - a w polityce - same "dziwności". A Ty tu piszesz, że Szanownych Komentatorów na blogu "zatkało" i nikt nic nie pisze. Jak jest o czym - to się pisze !!! Tylko nie o wszystkim na raz - bo wychodzi z tego potem takie "austriackie gadanie", czyli w języku bardziej "swojskim" - misz - masz. No jak nie - jak tak !!!
      Uczono mnie kiedyś na wykładach z retoryki prawniczej, że pisanie lub mówienie czegoś, ma wtedy sens, kiedy toczy się wokół jednego lub dwóch tematów, bo taka jest mniej więcej "percepcja" prawie każdego człowieka. Jak zaczynasz "nawijać" na wszystkie możliwe tematy w jednym felietonie, to znaczy (według mnie, ale nie tylko według mnie), że nie masz nic do powiedzenia - tylko takie ogólne "ble-ble". To jest obecnie bardzo "trendy" - weź no i posłuchaj pierwszej lepszej dyskusji w telewizorniach - wszyscy gadają "na raz" o wszystkim i w istocie rzeczy - o niczym. A jeszcze często rozlega się okrzyk "...ja panu nie przeszkadzałem" - psiajucha przeszkadzał jak mógł, bo po to go tam posłali "wodzowie". No i tak Ci to jest z tymi "dyskusjami" - na blogu także się to zdarza - nawet Tobie. Weź no Wieśku policz w Twoich zamieszczonych wyżej dwóch komentarzach ile tam "tematów" nawrzucałeś. To o którym dyskutować "najpierw" a o którym "po tym" ??? Który jest "ważny", a który "ważniejszy", a już jak który pominę - to co ???? Zlekceważyłem Cię ??? A jeszcze Piotr dolewa oliwy do ognia pisząc: "Proszę mi nie pieprzyć,że nie wszyscy skorzystali i o atomizacji społeczeństwa czy L.Balcerowiczu. Znam te teksty na pamięć...." No więc te nasze komentarze, to jest "pieprzenie" - według Piotra. Dyplomacji to on się uczył u samego pana Waszczykowskiego a "śmieszności" to chyba u samego pana Pietrzaka. Nie piszę tego, aby komuś przywalić, ale tak sobie snuję różne "rozważania". Możesz to przeczytać, ale nie musisz - Piotr także.

      Usuń
    5. P.S. - o....... "atomizacji społeczeństwa czy L.Balcerowicza..."chętnie bym podyskutował. To jest temat - ATOMIZACJA. Nie wiem tylko, czy to ma być - rozbijanie atomu, czy też synteza. Obydwa "procedery" są nadzwyczaj "wybuchowe" a jeszcze jak by tak coś "spieprzyć" - Czarnobyl albo Fukushima. I to jest to "austriackie gadanie".

      Usuń
  3. Tylko czy znajdą się tacy odważni, by tych co potrzeba do więzień powsadzali? Wątpię. Będzie tak jak zawsze, nikt za nic nie odpowie. Dlatego rządzący dzisiaj na tak wiele sobie pozwalają. Ukłony.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Iwono !.
      Mam nadzieję, że zarówno zmieniaja się czasy jak i ludzie mądrzeją i coraz trudniej jest rządzącym wciskać kit np. Adrian, Macierewicz, Kaczyński wiedzą, że są przestępcami i idą w "zaparte" mając nadzieję, że będa rządzili do końca świata i jeden dzioeń dłużej.
      Pozdrawiam

      Usuń
  4. Ales fajnie "majtnął wolantem"i zjechał na boczną ścieżkę i to bez migacza
    Ja o tych co perfidnie wyłudzili i wyłudzają od nas/państwa/pieniądze za nic, za bezdurno i wyłudzają dalej
    Ja o tych dzięki którym "suweren" zaraz po mszy pobiegł zagłosować na "dojną zmiane" bo to prawdziwi Polacy jeszcze prawdziwszy katolicy,
    Ja o tych co to intonowali"łojczyxne wolna"odprawiali egzorcyzmy pod pałacem i wygrażali od bezbożnych
    Ja o tych co wpierw głosili "Dajcie nam nauczać dziatki w szkołach a my będziemy "za darmo"Jak dali powiedzieli płac
    ja o tych oo to "pełnili posługę w szpitalach"za darmo a zażądali etatów i większych pieniędzy niż mają pielęgniarki a nawet rezydenci A i ilość za limitowali, od ilości łózek.
    Widziałeś któregoś wsrod głodujących,który by przyszedł do brata swego z pocieszeniem, modlitwą, otucha ,msze odprawił Wszak oni /głodujący/ w stałym zagrożeniu życia i zdrowia
    Nic, cisza, żadnej reakcji pomocy A na etacie tego szpitala jest dwóch"pocieszycieli"
    /a w Stoczni msza za mszą sie odbywała w intencji.Dzis ani jeden strajk nie znalazł zrozumienia wśród kleru.
    Czy to nie jest znamienne bo "owieczki "widza i powiadają No jak moi pasterze i przewodnicy duchowi nie udzielają poparcia" to widomym jest, iz jest to złe i na potępienie zasługuje.
    A czasami któryś tam bąknie cichaczem i od siebie,boc to przecież szkoda pieniędzy /te 8 milionów nie w kij dmuchał/dotacji no i tyle juz dostaliśmy a to zabroniono/przepraszam uregulowano"pigułkę tfu dzień po a to bezbożne in vitro
    A taki prezes jak o nas dba twierdząc "ma urodzić byśmy ochrzcili" no i po chrześcijańsku pochowali A to przecież kasa "co łaska niemniej niz"No jak tu go nie kochać
    Napisałes"przecież to dom wariatów z przestępcami na czele. "No i co gdy oni nie tylko cieszą sie poparciem,podparciem ale sa przyjmowani i przemawiają z murów pod chorągwiami tych co to sa "przewodnikami i nauczycielami A chcą i sa tylko samo dobro dobro.
    Nie zauważasz tego czy nie chcesz zauważyć.Lub uważasz iz ich rola była i jest tak marginalna iz nie warta żadnej wzmianki
    To morze,obłudy i hipokryzji jakoś Ci umyka lub wycofujesz je z pamięci.Bo???
    Tylko nie pisz mi ze "walcze z Kościołem" Przedstawiłem tylo wierzchołek góry lodowej i jego silę sprawcza łacznie z przyzwoleniem na to co sie w kraju dzieje.
    Dla mnie ci z PIS i funkcjonariusze koscioła to za jedno "Wart Pac pałaca, a pałac Paca"
    Kuria ich była,mac.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Masz rację, że bez migacza zjechałem na boczna ścieżkę. Po prostu jestem sceptycznie nastawiony /ładne dwa słowa, nie ?/ do wszelkich generalizacji. Moje wypaczenie bierze sie stąd iz poznałem kilku "sukienkowych", bardzo porządnych ludzi, przyglądałem sie pracy Franciszkanek, ongiś poznałem franiszkanów z klasztoru na Górze Św. Anny, abp Alfons Nossol, ks. prof. Andrzej Hanich oraz otarłem sie o Tischnera. To jest powód schodzenia z tematów o których piszesz. Nie bede pisał o zasługach kościoła bo zostanę okrzyknięty moherem a z drugiej strony ekskominikował bym takie kanalie jak Dziwisz, Rydzyk, Oko.........lista spora.
      Wieśku - Ty nie walczysz z kościołem bo kościół to także ja, mój sąsiad i anonimowy przechodzień.
      Czy to co pisze to hipokryzja ?.

      Usuń
    2. Do zatrudniania kapelanów w szpitalach (i przecież nie tylko), zobowiązuje nas
      konkordat, który zafundowali nam
      poprzednicy POPiS i oczywiście wszędobylskie PSL, już na samym starcie w wolność. Ta "pokomusza" bieda została podzielona w specyficzny dla nas sposób. Ciągła i nieograniczona kasa na tacę, a resztki i obowiązki dla ludu. Ale ten lud się niestety nie burzył wtedy, a i nadal jest szczęśliwy. ;) I dalej, odpowiadając Iwonie Zmyślonej, która ma uzasadnione obawy, to nie znam ani jednego przypadku aby ktoś z tego klanu mógłby czuć się zagrożony. Jedyna afera (raczej teraz, to aferka) rozliczona, to przypadek Rywina. Ale to przecież lewica, to należało się. ;)

      Usuń
    3. Jurek O.17 października 2017 12:19
      A o kim to myślał Młynarski pisząc
      "Ballade o szewcu Dratewce"
      "I pochylając łby ponure, barany ryczą chórem:
      Łby nasze twarde jak taran, w nich jedna myśl, bądźmy szczerzy:
      Toć smoka zmógł nasz przodek - baran! I nam się za to należy!
      Ten weź, Dratewko, kierunek, bo chcemy lubić swych władców,
      Zapewnisz nam wikt, opierunek, i `z nasz' wybierzesz doradców!"

      Serce Dratewki stuk, puk, twarz do baranów się szczerzy;
      "Mam u nich dług, wdzięczności dług!' myśli - i prawie w to wierzy...

      A morał świeci z wysoka: ten świat jest źle pomyślany:
      Poczciwy szewc zwyciężył smoka, a korzystają barany.

      Usuń
    4. Panie Jurku !!! Dobrze, że Pan jest - bo chciałem Pana "przeprosić". Miał Pan racje z tym odpisem na Narodowy Fundusz Zdrowia - to jest jednak poniżej 6% a nie 6,4% - jak podałem za statystykami OECD. Prawda wyszła na jaw - teraz - podczas strajku "rezydentów". Znaczyło by to ni mniej ni więcej, ze jakiś "czynownik rządowy" podaje do statystyk OECD - lipne dane, bo jak to inaczej wytłumaczyć ??? W tym kraju - "nie dziwi nic" - jak śpiewała pewna znana piosenkarka. Pozdrawiam przy okazji !

      Usuń
    5. Sobiepan. Nie ma sprawy. Ja już sam pogubiłem się komu to wierzyć i stanęło na tym, że nie ufam teraz nikomu (no bez przesady ;) ). Szkoda, że tak późno doszedłem do tego. Chociaż moja nieufność do jednego z proboszczów (bo ja o tym) zakiełkowała już przed I komunią. A dalej, to już cała seria. Były ze dwa wyjątki, ale one tylko potwierdzały moją ostrożność. Może za dużo wymagałem, ale z drugiej strony sami stwarzali taką atmosferę ich nieomylności. No to niech mają. ;) Pozdrawiam.

      Usuń
  5. Piotrze
    Jedna jaskółka nie czyni wiosny !
    Jeden lub paru uczciwych nie usprawiedliwienia milczenia!!
    Bo oni np o Tischnerze kiedyś powiadali "tzw ksiądz"Dzis czcza Jego "Dni" trzepiąc kasę i mieniąc się Jego przyjacielem, bo im z oczu zszedł,wreszcie.
    Zacnym nakładają "regułę milczenia" lub zamykając w klasztorze /mam wymieniać ich nazwiska /a liczba ich niewielka niestety/
    Co do działalności charytatywnej kościoła, to zarówno Caritas, domy opieki czy sierocińce prowadzone przez zakony czy inne instytucje kościelne są finansowane z naszych podatków. Przy tym tak się składa, że utrzymanie jednego dziecka kosztuje w nich do 6500 zł miesięcznie podczas gdy w sierocińcach świeckich średnio 2500 zł.
    Szpitale "kościelne" maja kontrakty z NFZ dają tylko personel,szkoły przedszkola płaca samorządy + ostatnia afera ,dodatkowo rodzice
    "Jedną złotówkę dziennie od każdego z Polaków, od niemowlęcia do najstarszego, dostaje Kościół katolicki bezpośrednio ze środków publicznych, ulg i przywilejów oraz bezpośrednich datków i opłat wiernych.
    Na tę kwotę składają się wszelkie zwolnienia z podatków, danin, opłat licencyjnych np. telewizyjnych łamiących w dodatku unijną zasadę wolnej konkurencji, nieopodatkowane darowizny na rzecz kościoła o nieograniczonej wysokości (w przeciwieństwie do limitowanych darowizn na rzecz instytucji świeckich) - prawdopodobnie w części to ukrywany dochód darczyńców. Następnie wliczamy takie pozycje jak nauka religii w szkołach i przedszkolach ok.1,5 mld ; biznes cmentarny, chrzty, śluby i pierwsze komunie, zbiórki pieniężne na najróżniejsze cele, bezpłatna praca parafian, pokropki, taca, kolęda, intencje mszalne, unijne dopłaty rolne, dotacje unijne… i wiele innych".
    Ach ten Internet, gdzie napisane współczesne "Mane Tekel Fares"
    Czy to wszystko ?Na pewno nie.
    A "grzech główny !!"
    To oni na łeb PIS nam ściągnęli i ciągle go popierają grzesząc "grzechem zaniechania" sprowadzając nieszczęście na suwerena
    Jak zauważył Malenczuk
    "Polacy byli najbardziej wolnościową ekipą w całym demoludzie, myśmy w ogóle tę wolność dla demoludów wywalczyli… A teraz pięćdziesiąt procent szczurów dobija się z powrotem do klatki i chce być wzięta za mordę, rządzona twardą ręką"
    A ja dodam prowadzonych przez szczurołapów,w procesjach, którzy dawną fujarkę zamienili na pienia kościelne,"modły?" i kadzidła/tak swoja droga co oni do nich dodają/
    Czy wiec tych "paru sprawiedliwych" wśród ktorych jak widać mamy kilku wspólnych. nakłada na mnie "klauzule milczenia ?"
    Dla uspokojenia sumienia powołam sie na Pismo gdzie stoi "Gdy Twoj Brat grzeszy"....resztę znasz.Chyba?
    A ja tak jakoś dosłownie to traktuje!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sobiepan dał wyżej reprymendę, że dużo tu w komentarzach, wątków. Ale tak to jest u nas w Polsce, że wszystko się zazębia i sprowadza do wspólnego mianownika. Duże wymagania i żądania kleru (szantaż?) i żadne w zasadzie, wymagania KK, w stosunku do siebie i ...wiernych. Aby kasa była, to załatwi się wszystko, a resztę, to byle ksiądz "odpuści" przy byle jakiej spowiedzi. Taka forma festynu, czy dożynek. Lekko, łatwo i przyjemnie. A instrukcja, czyli Biblia? Jakoś to będzie, jak zwykle. I to nas gubi od wieków.
      Czy podążamy w dobrym kierunku i z godnymi przewodnikami? Daję to nie tylkodla odświeżenia pamięci . Niektórzy mogą się zdziwić.

      Usuń
    2. Panie Jurku - :-))))) bardzo dobrze, że Pan tak "a propos", zamieścił link "dla odświeżenia pamięci", czyli przypomniał o DEKALOGU. Bo to jakieś dziwne rzeczy się dzieją, a my jak te niemowy. Na ten "na przykład" - jak Izraelici zwiali z Egiptu i udali się na pustynię, to zaraz posypały się na nich łaski przeróżne - a to manna im z nieba leciała, a to stada koszernych przepiórek latały - wystarczyło złapać i do gara albo na rożen. Nawet czysta i chłodna woda oligoceńska tryskała im ze skały - jak Mojżesz popukał w skałę. I sam Jahwe podyktował im prawa i obowiązki DEKALOGIEM zwane. A ci Izraelici "durch" swawolili - a to "cielca złotego" sobie odlali, a to urżnęli się jakimiś napojami a to inne swawole wyczyniali. A Pan - w swej dobrotliwości nawet "Ziemię Obiecaną" im przyrzekał i Arkę Przymierza sprezentował. Choćby taka Arka - jak by się kurde panu Antoniemu teraz przydała. Jedna kompania WOT-u obeszła by z nią "mury Kremlowskie" i było by po kłopocie - "kacapy" by się już nie pozbierały. Ehhhh....szkoda gadać - coś tu jest "nie richtig". I popatrz Pan - ponad tysiąc lat już daniny i dziesięciny płacimy, zamawiamy różne i różniste "intencje" - a tu nic - groch o ścianę - nikt nie chce nas wysłuchać. Wciąż mało i mało i jeszcze by się zdało. Pewnie to z powodu tej "ziemi obiecanej" - mieliśmy na Ukrainie i w okolicy - krainę mlekiem i miodem płynącą, to nam "Wielka Trójca" na "Ziemie Odzyskane" podmieniła. No i tej "Góry Horeb", co to Mojżesz z Jahwe rozmawiał a wokół grzmiało i dymiło - też nie mamy. Dali nam za to Jasną Górę, ale widocznie to nie ta "Góra" - nie grzmi i nie błyska.....chociaż czasami, coś tam,coś tam się dzieje. Ostatnio Panprezydent tam rozmawia...ale nadal nie grzmi. Pewnie chodzi jeszcze o te święcenie "szabatu" - bo w DEKALOGU jest napisane, że należy, a u nas w "szabat" wszystkie markety i nawet małe sklepiki otwarte - co Boże broń - no niech Pan sam sobie przeczyta w tym "zapodanym" linku, czego i komu tam nie wolno w dni "szabatu". I niech Pan zwróci uwagę, ze Dekalog nie wymienia "żon" - tym nadal wolno pracować a nawet strawę warzyć. Jak by co - to możemy jeszcze i o innych przykazaniach pogadać - mam aż trzy różne wydania Biblii i w każdej ździebko inaczej o tym się pisze.

      Usuń
    3. Dekalog, to tutaj rzeczywiście tylko "a propos". A po to, żeby zwrócić uwagę na ciągłą (albo bardzo częstą) hipokryzję i obłudę, która drąży nasze umysły od wieków. Jest to jednak największa siła, jaka oddziałuje na nasze losy i poczynania. Nie wierzę, że na tym można zbudować kraj silny i dobrze rozwijający się. No bo jak? Przed byle plebanem trzęsie portkami ze strachu,i sołtys, i wójt, i radny, i prezydent, i premier. Ekipa rządząca i opozycja. A cele raczej mają inne. Chyba jednak lepiej by było zmienić naszą konstytucję. Byłoby przynajmniej prawdziwiej.
      A wydania Biblii? Okazało się, że autorów też przybywa. Ostatnio zadzwoniła do mnie jakaś kobitka z marketingu z Częstochowy i zaproponowała mi biblię Jana P. II, ważącą trzy kilogramy. Z akcentem na wagę. ;) Pozdrawiam.

      Usuń
    4. Panie Jurku !!! - :-))))))))) "zmusił" mnie Pan, abym zajrzał ponownie do statystyk. Przytoczone niżej dane znajdzie Pan pod hasełkiem "ilość księży w Polsce" u wujcia Google. Tak między nami mówiąc - nie jest jeszcze "tak straszno" - jak mogło by się wydawać, chociaż w Europie uchodzimy za "najbardziej katolicki kraj" - spośród innych, także "katolickich". Zatem popatrzmy na liczby:
      Ilość diecezji w Polsce - 41 + Ordynariat Wojska Polskiego.
      Ilość parafii w Polsce - 11.019.
      Ilość "metropolii biskupich" w Polsce - 14.
      Ilość księży w Polsce - w roku 2014 - 31.000 .
      Ilość zakonników - w roku 2013 - 12.291.
      Ilość zakonnic - w roku 2013 - 19.037 ( znacznie zmalała - bo w 1990 roku było ich 26.081).
      Ilość biskupów w Polsce - 153 ( łącznie z biskupami "seniorami") - w tym 4 kardynałów. Tu odnotowujemy znaczny wzrost, bo w 1990 roku było tych biskupów "zaledwie" 106, ale w 1992 roku papież Jan Paweł II "wydał" Bullę papieską - Totus Tuus Poloniae Populus - na mocy której znacznie wzrosła ilość diecezji biskupich - bo "władza" kościelna to przede wszystkim - biskupi. Jak na te liczby spojrzeć z perspektywy 28 lat przemian ustrojowych w Polsce - wyraźnie widać kroki ku "sekularyzacji" Polski oraz wszechstronnej "indoktrynacji" religijnej (katecheza w szkołach), ale o dziwo - ilość katolików regularnie "praktykujących" - wyraźnie spadła z 91,9% w latach i czasach PRL-u do 87,58% w Najjaśniejszej III RP. Widocznie stało się tak - jak pisze w Piśmie - "...po owocach ich poznacie...". Myślę, że tych różnych konfliktów społeczno-religijnych było by znacznie mniej, gdyby "purpuraci" nie mieli takiego "parcia" do władzy i decydowania o wszystkim - co dotyczy Polaków. Tego już od dawna nie ma na "Zachodzie Europy", ale "naszym" purpuratom wydaje się, że żyją nadal w średniowieczu i "mogą wszystko".

      Usuń
    5. P.S. - Panie Jurku :-))))))) statystyka zaczyna być bardzo ciekawa jeżeli Pan przeliczy ilu wielebnych przypada na 1 hektar gruntów "kościelnych", albo na 1 metr kwadratowy "nieruchomości" kościelnych. Tutaj "bijemy" wszelkie rekordy europejskie. Ale o tym "pogadamy" przy innej okazji - nie chcę zbytnio "przynudzać" jednym tematem.

      Usuń
    6. Kościuszko też widział co się święci i dzieje. Ale nie milczał, a w 1814 r. napisał do A. Czartoryskiego list, w którym ostrzegał przed nadmiernym rozpasaniem kleru KK w Polsce. "...tak mnożono względy, dobra i bogactwa Duchownych, że połowa Narodu cierpiała i jęczała z biedy, podczas gdy oni, nie robiąc nic, opływali we wszelkie dostatki. Teraz, kiedy znane są zgubne skutki tego błędu, wydaje mi się, że nie ma lepszego sposobu niż pozwolić im upaść i upodlić się, a na koszt Rządu utworzyć szkoły dla Chłopów, w których będą oni mogli uczyć się moralności, rolnictwa, rzemiosła i kunsztu...". I co? Ano psinco. I co z tego, że "po owocach ich poznajemy", codziennie? ;) Siedzimy w tym po uszy i nawet zatapiamy się. Nic, co stanowi trzon liberalizmu (podobno PO, to liberałowie) w sensie społecznym i światopoglądowym, nie zostało w Polsce zrealizowane. "...Mamy religię w szkole, usługi medyczne w Polsce świadczy się pod dyktat biskupów i kółek różańcowych, nie ma ustawy o związkach partnerskich, chociaż rządy Donalda Tuska nieraz ją obiecywały, mamy natomiast jedną z najbardziej drakońskich polityk narkotykowych w Europie. Przypomnijmy też, że polscy „liberałowie” chcieli wprowadzać ACTA, czyli zniewolenie internetu. Tak jest, ponieważ interesowały ich tylko wolny rynek i wolność wyzysku. To ich jedyne „osiągnięcie” i tak będą na nich patrzeć historycy za lat 50 albo 100....". A PiS robi wszystko (a wiele nie musi), aby przypodobać się biskupom, a nawet tylko zakonnikowi i będzie u władzy jeszcze bardzo długo. Chyba, że "opozycja" walnie się w łby i stanie się prawdziwą opozycją. Ale na to bym za mocno nie liczył.

      Usuń
    7. Sobiepan
      Masz 3 Pisma a nie znasz funkcji urzędników Pana B
      Dzis to
      biskup Rzymu
      kardynałowie biskupi, prezbiterzy i diakoni (tytuł honorowy - niedający władzy poza udziałem w konklawe)
      nuncjusze apostolscy
      patriarchowie i arcybiskupi więksi
      prymasi, przewodniczący episkopatu
      arcybiskupi metropolici
      arcybiskupi
      biskupi
      biskupi diecezjalni (i zrównani z nimi: prałat terytorialny, opat terytorialny, wikariusz apostolski, prefekt apostolski i administrator apostolski (jeśli administratura jest erygowana na stałe), biskupi polowi
      inni biskupi (koadiutorzy, pomocniczy, tytularni)
      wikariusze
      wikariusze generalni
      wikariusze biskupi i wikariusz sądowy
      przełożeni wyżsi instytutów życia konsekrowanego i stowarzyszeń życia apostolskiego na prawie papieskim (również laickich)
      protonotariusze apostolscy (Familiares Jego Świątobliwości) i protoprezbiterzy
      infułaci i mitraci
      prałaci
      archiprezbiterzy (w Kościołach wschodnich)
      kanonicy
      dziekani
      proboszczowie
      wikariusze parafialni
      archidiakoni (w Kościołach wschodnich)
      protodiakoni (w Kościołach wschodnich)
      diakoni
      minorzyści (subdiakoni, akolici, kantorzy, lektorzy, cerofaniusze) (w Kościołach wschodnich)
      A zaczynali od 12 apostołów
      I to za nich modlitwa Romana Brandstaettera zawarte w jednym z jego poematów
      „…i wybaw nas

      od głupoty udającej mądrość,
      od kłamstwa udającego prawdę,
      od ślepoty udającej dalekowzroczność,
      od chamstwa udającego obrażoną godność,
      od fanatyzmu udającego wiarę,
      od brudu udającego czystość,
      od nienawiści udającej miłość,
      od niewoli udającej wolność,
      od obłudy udającej szczerość,
      od pychy udającej pokorę,
      od warcholstwa udającego odwagę,
      od szatana, który mówi nie, a myśli tak, a mówiąc tak, myśli nie”.

      Usuń
    8. Wieśku - :-)))))) - a kto by się tam rozeznał w tych wszystkich funkcjach w Urzędzie Pana B.
      Mimo, że wyszczególniłeś tyle, to i tak końca nie widać. Są bowiem jeszcze księża misjonarze, egzorcyści, patroni, biskupi sufraganowie (episcopus suffraguens), kwestorzy, kanclerze,rzecznicy,generałowie zakonów, ordynariusze, bibliotekarze watykańscy,archiwariusze ( w tym - tajni),kustosze dzieł wszelakich, sekretarze stanu, klucznicy tajnych akt etc.etc.etc. Jedno tylko dziwi - i to bardzo !!!! Nie mają "ministerstwa finansów" a "obracają" dziesiątkami miliardów i dolarów i euro. To jest dopiero sztuka - co ???? Kiedyś mnie to trochę interesowało - jak to wszystko funkcjonuje, ale sobie odpuściłem, bo tego co się dzieje za "spiżowa bramą" - tak naprawdę nie wie nikt. I jedno jest pewne - nie maja tam związków zawodowych ani ministerstwa obrony - chociaż jakąś tam "gwardię" mają. Za to "wywiad" to oni mają, że hoooo....hooooo.....hooooo.

      Usuń
    9. P.S. - Wieśku - i maja jeszcze "bibliotekę Dzieł Zakazanych", którą "potocznie" nazywają "synagogą szatana". O dziwo - Biblia kiedyś i całkiem jeszcze do niedawna tez tam figurowała. Nie wolno jej byłoo czytać pospolstwu wszelakiemu ani drukować ! Dziw nad dziwy !!!

      Usuń
  6. Jurek O.17 października 2017 14:00
    Tą dziesiątkę możesz spokojnie zredukować do jednego /jak powiadał pewien mądry Rabin/
    Nie czyn drugiemu co tobie nie miłe!!
    Reszta to przypisy ,glossy i komentarze

    OdpowiedzUsuń
  7. Panie Jurku - :-))))))) bez przerwy mnie Pan "prowokuje" aby coś tu na blogu skrobnąć o naszych dziejach ojczystych - zwłaszcza zaś o tych mniej chlubnych dziejach. Od wczoraj - mianowicie - zastanawiam sie, czy dodać kilka zdań, do tych, które Pan napisał o bohaterze narodowym Tadeuszu Kościuszce. Chodzi o ów słynny list do księcia Czartoryskiego, w którym Tadeusz Kościuszko przestrzegał przed zgubna rolą Kościoła watykańskiego w Polsce i jeszcze kilku innych sprawach ważnych dla Polski. Otóż ów list - skazany jakby na banicję - przeleżał ponad 150 lat w archiwach Czartoryskich, jako swego rodzaju "tajny dokument". Gdyby tak się nie stało - Tadeusz Kościuszko NIGDY nie został by pochowany na Wawelu - jako bohater narodowy i pierwszy Polak, który nie był królem a dostąpił tego zaszczytu. Kościół nigdy by się na to nie zgodził - a tak, bez większych "ceregieli" Kościuszkę pochowali. Przypomnę Panu co to była za "szopka" z pochowkiem na Wawelu - wieszcza narodowego Juliusz Słowackiego. Ponad 70 lat trwała "zacięta" walka o ten pochówek. Wszystko zaś z powodu tego, co Słowacki napisał w "Beniowskim" - "....Polsko, zguba twoja w Rzymie...". Był w tym czasie biskupem i kardynałem krakowskim niejaki książę - kardynał Jan Puzyna. Zaparł się on - jak przysłowiowy "osioł pod górę" i póki żył i się "panoszył" - na ów pochowek nie wyraził zgody. Na nic były "deputacje" i delegacje światłych ludzi tamtej epoki, na nic petycje i protesty." Nie - bo nie i już". Przecież desperaci chcieli już J.Słowackiego pochować w jakiejś tam jaskini w Tatrach - aby był "wstyd po wieczne czasy i hańba dla Kościoła". Nieco mniejsze, ale podobne "korowody" były z pochowkiem Adama Mickiewicza. Zaś po śmierci Józefa Piłsudskiego - spor o pochowek rozgorzał od nowa.Kardynał Sapieha obraził nawet ówczesnego prezydenta RP - Ignacego Mościckiego a premier podał się w proteście do dymisji. Tak ci "ONO" było z tym Wawelem i tamtejszymi "katakumbami". Nie było za to żadnych "ceregieli" z pochówkiem "prezydenta tysiąclecia" L.Kaczyńskiego - szast - prast i stało się. W ferworze żałobnym zapomniano tylko o jednym - o przestrzeganiu prawa. Polskie prawo o cmentarzach i grzebaniu zwłok zmarłych - ZAKAZUJE dokonywania pochowków w innych miejscach niż przeznaczone do tego cmentarze i NIGDZIE INDZIEJ. WAWEL nie jest cmentarzem - będzie kiedyś z tego problem, jak znajdzie się w Polsce RZĄD, który zechce działać zgodnie z prawem. Będzie ekshumacja !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. - w uzupełnieniu dodam jeszcze, że prędzej lub później "wybuchnie" również problem chowania zwłok w "katakumbach" Świątyni "Opaczności" Bożej w Warszawie - czyli w owej słynnej "wyciskarce soków" - jak ją niektórzy nazywają. Aby stworzyć precedens (poza prawny)- już tam kogoś pochowano - mimo, ze to nie jest cmentarz a faktycznie jeszcze "plac budowy"- bo oficjalnie nikt tam jeszcze nie przecinał wstęgi ani nie dokonał rytualnego "pokropku". Niby wobec prawa wszyscy są równi.....to sam Pan widzi, że prawo prawem, sprawiedliwość jednak musi być po stronie Pawlakowej. Dziwny jest ten kraj - prawda ?????

      Usuń
  8. Co do zmęczenia materiału to czasem się je czuje i w średnim wieku, jak problem za problemem, trudno dobrą pracę znaleźć. Nawet rozważam wyjazd za granicę ostatnio. Tam szukają chętnych do pracy jako opiekunka do starszych osób https://www.carework.pl/praca/opieka-niemcy/ . Nie trzyma mnie tu nic i takich pieniędzy co tam się zarabia tutaj nie dostanę.

    OdpowiedzUsuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>