piątek, 31 października 2014

Heil po Śląsku !!









      Nie ma co owijać w bawełnę – jestem wściekły !.

      Od lat propaguję własną Małą Ojczyznę - Górny Śląsk. Wiele lat pracowałem na rzecz tego regionu i wiele przegadaliśmy godzin w Związku Górnoślązaków promując kiełkujące ruchy regionalne w tym Ruch Autonomii Śląska którego nie chciano zarejestrować a gdy zarejestrowano nie chciano rozmawiać. Na tle ówczesnej, rozpadającej się Jugosławii słowo autonomia miało swój pejoratywny wydźwięk.



      Zaprzyjaźniliśmy się z Autonomistami /wtedy z Rybnika/ i kibicowaliśmy pierwszemu i dotychczas jedynemu wybranemu posłowi RAŚl – Pawłowi Andrzejowi Musiołowi.

      Paulek !! – kamracie, jak to czytosz to pozdrowiom łod serca. Kaś się stracił pieronie, dej znać choby sam.

      Znałem kolejnych szefów Ruchu Rudiego Kołodziejczyka, Wieczorka i innych.

      Miałem nosa, że pomimo namów nie podjąłem propozycji wstąpienia i działania na rzecz RAŚ bo i bez tego dziś jest mi wstyd.



      Oto dzieci kandydata /sprostowanie - to nie są dzieci kandydata/ w wyborach samorządowych z Żor i działacza Ruchu Autonomii Śląska.

      Jeden z komentarzy internautów - „Typowe śląskie patriotyczne wychowanie” i chociaż komentarz nieprawdziwy to bardzo boli, mnie starego Hanysa.

      Stereotypy o Ślązakach były mocno zakorzenione w świadomości społeczeństwa. Kiedy wydawało się że /poza jednym rąbniętym politykiem/ następuje dość daleko idące zrozumienie spraw Śląska i Ślązaków to taki dureń mieniący się być Ślązakiem wyskakuje w przestrzeni publicznej z takim zdjęciem dzieci. Nie wiem czy prokuratura nie powinna wziąć sprawy w swoje ręce gdyż jest to propagowanie faszyzmu.

      Przyznaję, że nie byłem w rozterce na Górze Św. Anny i z satysfakcją w imieniu naszego Związku przybijałem gwóźdź do drzewca sztandaru Ruchu Autonomii Śląska. Dziś chętnie bym go pazurami wydrapał. Dawnych ideowych działaczy odstawiono do lamusa i pojawiły się krwiożercze młode wilczki z Jerzym Gorzelikiem na czele.

      Dziś to stowarzyszenie głównie prze do „wadzy” z byle kim i byle gdzie i z byle jaką koalicją. RAŚ ma wiele wspólnego z Prawem i Sprawiedliwością w szukaniu wroga tam gdzie go nie ma i obrażaniu tych którzy sobie na to nie zasłużyli.



      Steruję do brzegu bo swędzi mnie ręka, która zdenerwowana może napisać zbyt dużo.

      Na zakończenie mam pytanie do Autonomistów, czy wiedzą w jakich warunkach i dlaczego woj. Śląskie w roku 1920 otrzymało od władz polskich autonomię wraz ze własnym Sejmem Ślaskim ?.





22 komentarze:

  1. Oszołomy SĄ WSZĘDZIE.
    Najgorsze, że poruszamy się w sferze stereotypów, które tacy PALANCI (nie bójmy się tego słowa) właśnie utrwalają!
    Mam nadzieję, że mieszkańcy Opolszczyzny są mądrymi ludźmi i "poślą na śmietnik" takiego p...olityka

    Pozdrawiam

    Krzysztof z Gdańska

    OdpowiedzUsuń
  2. Takie zdjęcie to policzek, wymierzony każdemu Ślązakowi. Kto mógł tego dokonać?..
    Wydaje mi się, że najpewniej jest to funkcjonariusz partyjny z partii prowokatorów,
    nienawistników, kłamców, oszczerców, mających się za jedynych patriotów i zwycięzców
    wszystkich wyborów pod przywództwem Jarozbawa.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo, po prostu, zwykły IDIOTA
      Potwierdził przy okazji teorię Einsteina, że głupota ludzka jest nieskończona...

      Krzysztof z Gdańska

      Usuń
  3. A tak przy okazji, Piotrze, wolałbym oglądać na Śląsku więcej takich dziewcząt, jak te ze zdjęcia u góry zamiast tfurczości (przez duże TFU) jakiegoś pajaca!

    Krzysztof z Gdańska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznaj Krzysztofie, że te dziewczęta mogłyby namówić nawet nas, Gdańszczan do wstąpienia do RAŚ !!!
      Oczywiście tylko na chwilę!

      Usuń
  4. Michał Buchta ma przes... Żadne tłumaczenia mu już nie pomogą. Niestety co naszkodził, to naszkodził.:-(
    http://www.radio.katowice.pl/zobacz,7445,Sekretarz-RAS-u-rezygnuje.html#.VFN09Wcdu00
    Przy okazji mała korekta, to nie jest zdjęcie rodziny, ot idiota coś tam wyszukał w necie. Bez pytania i bez zgody osób na fotce uwidocznionych.
    Pomyślności.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ikko nie jestem pewny, że to nie są jego dzieci i czy to nie jest próba złagodzenia wypowiedzi swojej fotki.Przychylam sie ku drigiemu i mam do tego podstawy. Tematu wolę nie rozwijać gdyż jak napisałem ".....bo swędzi mnie ręka..
      Pozdrawiam
      Byłem u Ciebie i jechałem z Wrocka do Leśnicy - Horror.

      Usuń
    2. Odnalazłem źródło - masz rację.
      https://robertlindsay.wordpress.com/2009/01/31/bring-em-young/
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. O matko! Co to znaczy z Wrocka do Leśnicy? Leśnica to też ciągle to miasto, tyle że już raczej peryferie. No i kto wybiera się w podróż autem w piątek, przez miasto, a w dodatku przed 1 listopada? Jestem teraz we Wrocławiu, tyle że przyjechałam pociągiem (godzinka, w TLK miejsca są rezerwowane), a z dworca głównego do córki mam bliżej niż z zachodniego w Opolu na Dambonia. Na grób moich rodziców też mogę spacerkiem (cmentarz przy Bardzkiej), choć nawet podciągnęli tam niedawno linię tramwajową (tę szybką i cichą).
      Pomyślności.

      Usuń
    4. .....oj tam, oj tam.....a gdybym napisał że jechałem z Opola do Groszowic ??. I Groszowice i Lesnica kiedys były odrębnymi jednostkami administracyjnymi.
      Pozdro

      Usuń
    5. Ikko, Piotrze - żeby Was pogodzić w tej "geografii", zapraszam do Trójmiasta. A w szczególności do Gdańska. Ja mieszkam w Oliwie (chociaż dzisiaj to Przymorze), kolega mieszkał we Wrzeszczu a obaj pracowaliśmy w Gdańsku. A przecież od dawien dawna - Oliwa od 1926 roku a Wrzeszcz od 1814 - są dzielnicami Gdańska.
      Każdy mieszkaniec Gdańska wsiadając do taksówki przed Parkiem Oliwskim zawsze powie - do Gdańska proszę, na ulicę .....
      I vice versa - z Gdańska (chodzi tu o centrum) zawsze jedzie się do Wrzeszcza, Oliwy, na Żabiankę, Morenę czy Przymorze.
      Wszystkie znane mi duże miasta maja centrum i dzielnice. Jednak Gdańsk jest wyjątkiem - ma Gdańsk i dzielnice.

      Usuń
  5. Jako zakwalifikowany /wg Ciebie/ na Twojej skali bliżej zera/ mam prawo zapytać /By podnieść swa świadomość a i może IQ/
    Po co komu RAS? By znów dzielić,różnic,by jedni mieli znów "geweksy" karty itp itd przywileje które inni nie maja/choć sam nie mam i nie miałem nic przeciw np "Karcie Górnika" bo wg mnie/głupola/ należało im się gdy "Polska węglem stała"/
    Po co nawet zmieniać Konstytucje ? /która tak naprawdę nic nie zmienia/........ http://autonomia.pl/n/konstytucja
    Czy patrząc "|na dziś" nie mieli racji ci co takiej rejestracji odmawiali.Bo dla "głupoli" te gesty ze zdjęcia to"przyjęte w autonomii gest zamawiania 5 piw" I "my som w prawie"
    Po co autonomia, w tym przemieszanym losami wojny Śląsku gdzie nie wiadomo kto krzok kto ptok" Komu to potrzebne oprócz grupy cwaniaków którzy na tym chcą zarobić/maja juz np sklepy internetowe/ i na grzbiecie "naszej szkapy" chcą wjechać do polityki by zaistnieć
    Po co już ta walka na noże ?
    "W „Dzienniku Zachodnim” z dnia 29 sierpnia 2014 roku opublikowano tekst, w którym Wicemarszałek Senatu Maria Pańczyk-Pozdziej poinformowała, iż mieszkanka miejscowości Chełm Śląski złożyła swój podpis pod „apelem przyznania im statusu narodowości” będąc przymuszaną przez osoby które: „Pedzieli, że jak sie nie podpisza, to nos stąd wykurzą” (co należy tłumaczyć jako „Powiedzieli, że jeżeli się nie podpiszę, to zostaniemy stąd wypędzeni”). Z kontekstu tej wypowiedzi wynika, że chodziło o złożenie podpisu pod obywatelskim projektem ustawy o zmianie Ustawy o mniejszościach narodowych i etnicznych i języku regionalnym (postanowienie nr 8 Marszałka Sejmu z dnia 18 kwietnia 2014 roku o przyjęciu zawiadomienia o utworzeniu komitetu inicjatywy ustawodawczej).
    Kto broni kultywowania języka tradycji kto broni wspomożenia np Zespołu Slask który 'cienko przedzie" /A za komuny to ho,ho /
    Czy w Polsce muszą ale to muszą byc różne RA Gorali,Kaszubów .Mazowszaków i inne bo w sejmie nie potrafimy się dogadać i SPRAWIEDLIWIE rozdzielić nasz NARODOWY CHLEB"
    Czy to juz musi być aż SEJM ŚLĄSKI" /z kolejnymi trutniami na grzbiet Ślązaków? Czy Sejmiki Samorządowe to juz nie wystarczają?
    Kto broni i przeszkadza by takich Kazimierzów Kutzów w polskim sejmie było więcej?
    No i to by "było natyle"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak na razie to cienko przędziesz z wiadomościami na temat RAŚ.
      Dyskutował z Tobą nie będę.

      Usuń
    2. Kto pyta nie bladzi Ale rozumiem, iż jego wysokość nie zniża się do edukacji maluczkich.
      Szkoda tylko iż większość niededukowanych wie o RAS tyle co i ja, wiec i w d..ma wasze starania co do autonomii,
      Gorzej ze nie poprą ale jeszcze wyciągną rożne dobrowolne i przymusowe volks.....jak góralom 'goralenvolk"
      Czy słusznie?Nie wiem Ale taka jest "nasza wiedza" i z lenistwa nikt nie chce jej zmieniać a edukatorów brak.
      Do dziś krąży dowcip o sztygarze, co to przymusowo ciągnięty do partii,za namowa kolegi ubrał mundur SA -mana co to miał po ojcu i tak poszedł do "sekretarza"bo wtedy dadzą mu spokój.Ten jak go zobaczył zakrzyknął
      Co ty...tu imię...... nasi już tu są.

      Usuń
  6. W pierwszej chwili myślałem, że zdjęcie może być prowokacją kogoś, kto chce świadomie zaszkodzić RAŚ, ale czytając Twój opis (znaczy, że to zdjęcie dzieci jednego z jej działaczy), powiem że typ jest skończonym idiotą- jeśli wydaje mu się, że zdobył dodatkowe punkty dla RAŚ, to tym bardziej jest idiotą.

    OdpowiedzUsuń
  7. Rzadko kiedy jesteśmy Piotrze tak bardzo zgodni i wp...ni. Już raz, jakiś czas temu, interweniowałam do zarządu RAŚ w sprawie faszystowskich wpisów jednego z ich członków na forum miasta. Poskutkowało, nie powiem, przeprosili, odcięli się, ale...już im nie ufam. "Moje" koło ZG jest zdecydowanie na nie jeśli chodzi o to ugrupowanie, mimo zalotów z ich strony, ale są wyjątki i to są właśnie osoby, z dwóch przynajmniej jedna, którym ta sweetfocia bardzo by się spodobała. To dowód na to, że RAŚ przyciąga takie faszystowskie niedobitki. Co w ich otoczeniu robi Kutz? Jak mi Bóg miły nie wiem.

    OdpowiedzUsuń
  8. Myślę, że za taką fotkę prokuratura powinna się zająć tym durniem i to z urzędu.
    A co do RAŚ uważam, podobnie jak Wiesiek, że nie widzę powodu jego... popierania, a nawet działania. Z prostego powodu - ile dziś Ślązaków jest na Śląsku i na Opolszczyźnie?
    Skupię się na tej ostatniej. Najwięcej w miejscowościach (głownie wsiach) na linii Opole, Strzelce Opolskie, Kędzierzyn-Koźle, Głubczyce. Ale im bardziej na południe (K-K, Głubczyce), jest ich coraz mniej. Cała masa z nich wyjechała do Reichu, cała masa "mieszka tu a robi tam", wreszcie przybyła tu cała masa repatriantów ze wschodu i z Francji.
    Nie jestem przekonany Piotrze, czy gdyby policzono mieszkańców, autochtoni i ich potomkowie stanowili wcale niedużą większość od "Mniejszości Polskiej".
    W województwie Śląskim jest jeszcze "gorzej". Tam Ślązaków jest chyba mniejszość i to nawet w aglomeracji katowickiej. Do kopalń i hut jechało za pracą "pół Polski". I zostali.
    W imię "kogo" więc miałaby działać tu Autonomia Śląska kogo "reprezentować"? Połowę (lub nieco więcej) mieszkańców będących z pochodzenia (i języka) Ślązakami? A "my" - nie Ślązacy? Musielibyśmy się uczyć śląskiego? [język śląski nie jest jednolity - wystarczy porównać gwarę dwóch wiosek po dwóch stronach Odry, albo liczbę słów wziętych żywcem z niemieckiego w rożnych miejscach Śląska].

    Ciekawe jak teraz czują się ci RAŚ-iowcy oglądający tę fotkę, którzy obrażali Kaczyńskiego za "ukrytą opcję niemiecką". Bo to RAŚ-iowcy wzięli w swoje ręce łżenia zbawiciela i zarzucanie mu nieprawdy. Wstyd nawet myśleć, ale patrząc na tę fotką, ktoś mógłby się zastanowić, "co u licha. Zbawiciel miał "nosa?".

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam trochę inne zdanie niż Ty /a nawet bardziej niż trochę/.
      Nie da się odpowiedzieć w kilku zdaniach nie sięgając w lata 90 ub.w. Chyba przyjdzie mi ponownie wrócić do tematu.
      Patrzymy na to samo ale nie tak samo. Ty opisujesz dzień dzisiejszy a ja ciągle myśle o genezie powstania tego Ruchu i jego wykrzywieniu w dniu dzisiejszym.
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. Sporo koloryzujesz Andy. Autonomia to nie niepodległość, a narodowość też nie jest tożsama z narodem. Co zaś do języka, to przypomnę, że tak w czasach przynależności Ślaska do Niemiec, jak później do II RP, mieszkali tu( jednocześnie) mówiący po niemiecku, po polsku i gwarą śląską (w różnym czasie, różne jedynie były proporcje). Wszystkie te społeczności, czy nacje, uważały się za Ślązaków. Gdyby pamiętać, że oprócz Górnego i Opolskiego, jest też Dolny Śląsk, ja, moje córki, zięciowie i wnuki, też jesteśmy Ślązakami. Tu się urodziliśmy i tu mieszkamy. Czasem zdarzają się nawet zabawne zamiany (ja urodzona Wrocławianka mieszkam aktualnie w Opolu, zięć urodzony Opolanin mieszka we Wrocławiu).
      Pomyślności.

      Usuń
  9. Sądzę, Piotrze, że nad RAŚ-em możesz sobie dziś popłakać jak i nad Solidarnością - po latach jest to zupełnie co innego. Taki lajf...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak zwykle masz rację.
      Zauwazyłem potwierdzenie tegoż faktu nawet w wikipedii która podaje, że rejestracja odbyła się w roku 1990 i w historii tego Ruchu nie ma żadnych faktów jakby zaczynała działać dopiero po 2001 r. - 11 lat "wcięło" a wtedy działy sie najwazniejsze rzeczy dla tego Ruchu.
      Pozdrawiam

      Usuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>