poniedziałek, 23 kwietnia 2012

W obronie tv TRWAM

autor



    Telewizja TRWAM powinna być bezwarunkowo dopuszczona do nadawania na multipleksie. Bowiem tylko w tej telewizji można obejrzeć bezstronne nie zafałszowane relacje z wielkich wieców organizowanych przez Jarosława Zbawiciela.

    Na ostatnim z nich teoretycznie poświęconym obronie tv TRWAM, właśnie w tej telewizji zobaczyłem aktorkę z plebanii - Katarzynę Łaniewską, jak z wielkim przejęciem recytowała polską poezję.

   
    Nie wiem kto wybierał wiersz. ale dobrany był perfekcyjnie do sytuacji.

Jan Kasprowicz

OJCZYZNA

Rzadko na moich wargach –
Niech dziś to warga ma przyzna –
Jawi się krwią przepojony,
Najdroższy wyraz: Ojczyzna.

Widziałem, jak się na rynkach
Gromadzą kupczykowie,
Licytujący się wzajem,
Kto Ją najgłośniej wypowie.

Widziałem jak między ludźmi
Ten się urządza najtaniej,
Jak poklask zdobywa i rentę,
Kto krzyczy, iż żyje dla Niej.

Widziałem jak do Jej kolan –
Wstręt dotąd serce me czuje –
Z pokłonem się cisną i radą
Najpospolitsi szuje.

Widziałem rozliczne tłumy
Z pustą leniwą duszą,
Jak dźwiękiem orkiestry świątecznej
Resztki sumienia głuszą.

Sztandary i proporczyki,
Przemowy i procesyje,
Oto jest treść Majestatu,
Który w niewielu żyje.

Więc się nie dziwcie – ktoś może
Choć milczkiem słuszność mi przyzna –
Że na mych wargach tak rzadko
Jawi się wyraz: Ojczyzna!

    Lepszego komentarza do zachowań moherowej sekty nigdy sam bym nie wymyślił. Brawo pani Katarzyno! Nie wiem tylko, czy Zbawiciel też będzie bił brawo.


6 komentarzy:

  1. Ten wiersz niewątpliwie dobrał Konrad Wallenrod.

    OdpowiedzUsuń
  2. Niewątpliwie, Ale kto to mógł być? Wydawało mi się, że wszystkich potencjalnych Konradów prezes już wylał na zbity pysk! Będzie musiał jednak wzmóc czujność. Nie wiem też czy właściwa jest taktyka wyciągniętej ręki. Tym bardziej, że podobno jest to autentyczna ręka Zbawiciela.
    A co - jeżeli jakiś Konrad ją odgryzie, lub choćby tylko pokąsa?

    OdpowiedzUsuń
  3. wiesiek
    A wystarczyło powiedzieć "ludowi" a wystarczyło w myśl "prawda nas wyzwoli"ze
    a/przez lata całe TRWAM olewała ciepłym moczem KRRiT nie przysyłając jej wymagalnym sprawozdań m.inn finansowych
    b.ze przez 2 poprzednie lata ponaglona monitami przysłała takowe, w którym stwierdziła "ze jest pod kreska tzn nie zarabia" a ostatnio zysku miała cos 100 czy 200 tys
    c/za platformę cyfrowa płaca i to ciężkie miliony którzy chcą z niej korzystać.Winni oni "udowodnić Radzie" iż w czasie trwania ich bytu na platformie maja zabezpieczone środki finansowe i będą płacić.
    Rydzyk takie pieniądze pokazał bo "pożyczył 80 milionów od biednych redemptorystów" /skąd oni tyle maja/
    Szkopuł w tym iż miał te pieniądze zwrócić w trakcie działalności /wiec czym zapłaci jak stale na 0.Pożyczył tak na TRWAM aby nie zapłacić podatku CIT państwu /patriota straszny/.A musiałby wtedy pożyczać "na spółkę Lux Veritas.
    d/przesłane radzie sprawozdania finansowe "nakazał" upoufnic aby Rodziny Radia broń Boze nie dowiedziały sie jaki szmal ma na tym biznesie
    e/Dworak i reszta rady ma zawiązane ręce i zamknięte usta bo nie może z w/w powodów podać przyczyn swojej odmowy
    f/Naiwni zas napędzani rydzykiem robią to co robią Cóz począć jak dymani to lubią by ich dymano.
    g/Rydzyk znów chce koncesje za darmo tak jak poprzednio gdy z obrazem wszedł do Sejmu a Macierewicz z trybuny sejmowej witał go serdecznie
    OTO SŁOWA PRAWDY

    OdpowiedzUsuń
  4. a ja myślę, że babci Józu tę swinię podrzuciła ukryta opcja platformiana, jutro usłyszysz że to chwilowe zaćmienie umysłu babci to wina Tuska
    --------
    a widziałeś jak Zbyniowi trzęsły się rączęta aż miktofon latał.
    prezes dobrze przemyślał, jak selfinka zniszczyć, w kategorii niszczenia prezes jest m9strzem i delfinek musi jeszcze się uczyć
    a Jacuś Kurski pozbierał co zasiał, nie darmo tłumaczył że ciemny lud to kupi, no to lud kopił nawet takie łgarstwo, że prezes wymyślił pojednanie na Mszy - odważny facet, stwiedzać że na Mszy kombinuje jak sztylet wbić w plecy .. no, no ,
    Czytałam też poprzedni tekst , no Riczard Henry to i mój ulubieniec, ja mam u siebie drugiego takiego POwona a na zaprzyjaźnionym blogu wyczytałam dzisiaj, że zżera mnie nienawiść bo twierdzę, że do śmierci żony Kuronia przyczyniło się internowanie a to guzik prawda bo internowani mieli bardzo dobrze a Kiszczak dawał nawet paszporty, internowani sa zarozumiali bo się chwalą a internowany winien być skromny - no tak morda w kubeł, że nie Kaczyńscy naróz zbawiali, no bo reszta zabawiała się na styropianie i opływała w dostatki w miejscach internowania
    no wyobrażasz sobie cos takiego, oczywiscie to miłośnik pisu ... no ręce mi opadły, to wcale nie jest śmieszne - to jest podłe zakłamywanie historii
    POZDRAWIAM - też sobie przemeblowałam, zamiast psam mam swoje zdjęcie, z młodości niestety

    OdpowiedzUsuń
  5. Ta ziemia taka czysta, jakby umieciona skrzydłem aniołów
    cicha i równinna tyle już wycierpiała, a zawsze dziecinna
    ufa, że dobroć jest tylko dobrocią a prawo tak jest prawem
    jak pola się złocą, kiedy żyto dojrzewa, jak zimą śnieg pada.
    Tu wierzą wciąż, że sąsiad szanuje sąsiada,
    że chleb jest święty a jeszcze świętsza praca …
    wiersz Tadeusza Nowaka

    OdpowiedzUsuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>