wtorek, 6 listopada 2012

Z życia wzięte

Z życia wzięte - potyczki z diabłem
refleksje po 60-ce, refleksje, felieton, kuchnia, historycznie, limeryki, polityka, okiem emeryta




Potyczki z diabłem


*    Jak zwykle przesadziłem z tytułem. Ale to zabieg, mający na celu przyciągnięcie czytelnika. Porównywanie mego przeciwnika do diabła zbytnio by go nobilitowało. Diabeł bowiem to przecież anioł - tyle, że upadły.


*    Zaczęło się od odwiedzenia strony zawierającej najnowsze wypociny czerwono-ustej profesor. Zafrapował mnie tytuł -"Mafijne państwo".

    Rychło zrozumiałem, że to niepotrzebna strata czasu. Ale rzuciłem okiem na komentarze. Też nic nowego. Wyznawcy "jedynej prawdziwej wiary" i jej kapłana - Jarosława Zbawiciela, plotą swoje wyuczone na pamięć idiotyzmy, rosnąc w dumę, że dołożyli "zdrajcom i renegatom". W tej chwili jestem już wystarczająco zaimpregnowany na głupotę, by podejmować z głupcami polemikę.

    Jednak w pewnej sprawie nie ustąpię - nie pozwolę by brednie wypowiadane przez idiotę, były sprzedawane "w moim imieniu". Otóż pewien @Andrzej zamieścił takie zdanie: "Naród już ma dosyć Tuska". Więc odpowiedziałem takim komentarzem:
- "ROMEK - A kto dał Ci prawo do przemawiania w imieniu NARODU?
Ostatnie dwie kadencje sejmu pokazują komu NARÓD dał mandat do reprezentowania go.
Kaczor sześć razy starał się o ten mandat i sześć razy NARÓD powiedział mu spieprzaj dziadu.
"


Następnego dnia otrzymuję od moderacja@serwis.wp.pl takiego e-maila:

Witaj!

Z powodu naruszenia regulaminu dodawania opinii Twój wpis został
usunięty.

Tytuł wpisu: Odp: A kto dał
Treść wpisu:  ROMEK A kto dał Ci prawo do przemawiania w imieniu NARODU 
Ostatnie dwie kadencje sejmu pokazują komu NARÓD dał mandat do
reprezentowania go  Kaczor sześć razy starał się o ten mandat   i
sześć razy NARÓD powiedział mu    spieprzaj dziadu
Wpis dodany do tematu: Jadwiga Staniszkis: Mafijne państwo?,

Jeżeli nie zgadzasz się z tą decyzją, możesz zgłosić reklamację
odpisując na tego maila (odpowiadając prosimy nie kasować powyższych
danych identyfikujących usunięty wpis)

Pozdrawiamy,
Zespół Animatorów
 
    Nie mogłem się z tym zgodzić więc wysłałem odpowiedź:

Nie mam zamiaru podważać opinii i autorytetu Animatorów. Jednak od
tak szacownego grona oczekiwałbym informacji, w którym zdaniu czy słowie
naruszyłem regulamin. Nie sądzę bowiem, że chodzi o słowo Kaczor. Tego
słowa sam prezes Jarosław Kaczyński  czasami też używa z lekkim
uśmiechem, traktując je nie jako obelgę, lecz jak "ksywkę".
Ponadto tenże prezes pod adresem swych konkurentów politycznych używa
słów bardziej obraźliwych niż moje.
Ponadto to PiS oskarża władzę o stosowanie cenzury, o odbieranie prawa
do wolności słowa itp. I na taką pisowską wrażliwość w kwestii
wolności słowa liczyłem dodając na tej stronie mój komentarz. 
Musiałem coś pomylić. Teraz więc spojrzawszy z większym realizmem na
całą sprawę - nie spodziewam się nawet odpowiedzi na ten e-mail.

Informuję też, że sprawa powyższa będzie tematem notki na moim blogu.
   
    Następnego dnia znowu na poczcie wiadomość od moderacja@serwis.wp.pl :

Witam.
Post został przywrócony, przepraszamy za pomyłkę.
Pozdrawiamy
Zespół Animatorów.

    Niby zwycięstwo, ale satysfakcja żadna. Jedyną pociechą może być to, że bohater "afery", Zespół Animatorów, z którym korespondowałem to program reagujący automatycznie na pewne słowa i zwroty. Tylko czy program przestraszyłby się publikacji na blogu?
*





8 komentarzy:

  1. A prosiłem, żeby przy wypowiedziach w imieniu "NARODU", "POLAKÓW" itp., dodawali "MINUS JEDEN", mając mnie na myśli. Nie zadziałało.
    Też dodałem u nich kiedyś komentarz i do dzisiaj czeka on "na moderację". Chyba nie był w tym tryndzie. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. I tak trzymać, Leszku i nie popuszczać ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Jestem pod wrażeniem, co za konsekwencja oraz upór w dochodzeniu swoich słusznych racji. Ciekawe dlaczego akurat ten zespół moderatorów taki wrażliwy jest. Znam blog gdzie roi się od wyzwisk i wulgaryzmów pod adresem Prezesa i nadal publikuje bez przeszkód a i komentarze bardzo niewybredne tam są.

    OdpowiedzUsuń
  4. A może temu "zespołowi", animator kojarzy się tylko z teatrem lalek?

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja sobie darowałem dodawanie komentarzy na portalach, bo przeszły chyba ze dwa łącznie a nic tak drastycznego jak dziad czy spieprzaj tam nie było. Po prostu polityka portali jest taka, żeby epatować chamstwem, agresją i konfliktem.
    Podziwiam upór, mi by się nie chciało.

    OdpowiedzUsuń
  6. Klik dobry:)
    Mnie też denerwują przemowy w imieniu narodu i do własnych słów dodawanie "wszyscy to mówią", a do własnych opinii "na pewno tak jest". Zawsze się temu sprzeciwiam. Pisałam kiedyś o tym notkę.

    Brawo Leszku!

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  7. Automaty Panie Leszku. Automaty załatwiają pewne sprawy. Szkoda tylko, że sprawy dyskusji (a raczej jej uniemożliwoenia), niż... pochylenia się nad sprawą.
    Przed chwilą obejrzałem Władka Frasyniuka. I od razu urosłem, na myśl, że facet po prostu jest mądry, bo "nie matura, lecz chęć szczera...", a raczej WŁASNE DOŚWIADCZENIE!!!, i tak dalej - wie Pan co chcę powiedzieć, deklasuje tę niesamowitą panią z ustami w pewnym ostrym kolorze, mądrością, rozsądkiem i... po prostu stąpaniem po ziemi. Jak czytałem te genialne spostrzeżenia pani profesor, kilka dni temu, myślałem, że mnie się to śni. Finansjera, Rostowski, i inni utrącają Tuska. I tak sobie myślę... ile trzeba mieć samozaparcia, ale też i Charakteru - tego im nie odbieram, żeby na najbardziej kosmiczny pomysł Jarosława i Macierewicza, odpowiedzieć "tak". Pani profesor, jako profesor, jest dla mnie nikim. Pani profesor, jako akrobatyczka intelektualna linii prawdziwych polaków, jest dla mnie profesorem absolutnym. Bo trzeba umieć, naprawdę dobrze umieć... być debilką. Stary jestem i wiele w życiu słyszałem (czytałem), nawet bzdur. Ale to, co wymłodziła pani Staniszkis... Dałbym jej Pulicera, jak pragnę zdrowia!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Babcia Jadzia - Karminowe Usteczka pozostanie na długo w mojej pamieci. Chyba druga notka na blogu Leszka była właśnie na ten temat. Tam Sobie Babcia uzyła słowa ekstrapolacja, które ja z lubościa przekręciłem na ekstra kolacja i udając idiotę zapytałem co ma do tego kolacja. Otrzymałem szkolenie z zakresu słownictwa normalnie niezrozumiałego oraz opinie głąba i nieuka. Dzis Bacia Jadzia sie posunęła w latkach i właście teraz juz pieprzy od początku do końca ale z przyjemnością ja razem z zona słychamy bo mamy ubaw po pachy. Ostatnio gaworzyła przez 15 minut o katastrofie smoleńskiej w co drugim zdaniu zastrzegając że ona się na tym nie zna, czyli nie wie a gada czyli PIS-owska norma.
      Pozdrawiam

      Usuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>