piątek, 11 lutego 2022

Delenda est Carthago

GDAŃSK-OPOLE  -  Rok XI  -  Nr 8 (1330)


- Świat według Leszka






Odcinek 16 - czyli - urlopowe spostrzeżenia


       W poprzedniej notce wydałem oświadczenie, że biorę sobie urlop od komentowania polityki. Jestem tak skołowany, wk...ony tym co wyczynia polska polityka, że musiałem tak zareagować, by chronić swój system nerwowy.


       Dodatkowym bodźcem było pewne mało ważne zdarzenie. Otóż pewnego ranka wybrałem się sam na zakupy do delikatesów Biedronka. Gdy wychodziłem z domu dzionek był pochmurny, padał taki sobie deszczyk, który przy silnym wietrze potrafił jednak nieźle wkurzyć. Szybko uporałem się z zakupami, wychodzę ze sklepu ...... i nagle znalazłem się niespodziewanie w takich oto okolicznościach przyrody.


    I wtedy uświadomiłem sobie, że pomimo pisu, mimo jadu Kaczora świat nie stracił nic ze swego uroku. Zrozumiałem też, że aby właściwie oceniać polityków trzeba to robić w kontekście właśnie tego NORMALNEGO świata.

       Muszę się wytłumaczyć z tytułu tej notki. Jest to sentancja przypisywana Katonowi Starszemu i w naszym języku brzmi - "Kartaginę trzeba zniszczyć". Inne źródła podają trochę innne wersje. Najbardziej znana i rozpowszechniona jest ta - „A poza tym sądzę, że Kartaginę należy zniszczyć”. Tymi słowami Katon Starszy zwykł kończyć każde swe wystąpienie w Senacie, niezależnie czego ono dotyczyło.

       Tak więc i ja, biorąc przykład z Katona, zwanego również Cenzorem tak będę kończył każdy swój felieton.

       Jak więc widać, tak całkowicie to mi się ten urlop od polityki nie udał.



       A poza tym sądzę, że PiS należy zniszczyć.










9 komentarzy:

  1. Normalny ?
    Pewien facet pracował 3 lata dłuzej aby mieć emeryturę wyższą o 200 pln,ale nastal "mowy ład" i zabrał mu te 2 stówy i dał temu któremu się nie chciało

    OdpowiedzUsuń
  2. Ośmiogwiazdkowe hasło, mimo iż w potocznym sensie jak najbardziej zasadne, budzi mój sprzeciw. Chodzi o usunięcie *** przemocą, a utrwalanie skojarzenia przemocy i seksu jest niewłaściwe i szkodliwe.
    Ktoś, kto uznaje takie obiekcje za niezasadne, powinien sobie wyobrazić praktyczną realizację tego hasła, w której akurat jemu przypada ta sałatkożerna bądź inna gwiazda tej formacji...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak Ci"ojczyzna da rozkaz"będziesz marudził?
      Nie to ,nie tak,nie ta !
      Przypomnij sobie Gowina, co to przez lata cale rączkę w rączkę szedł z tymi co go kochali i się nie cieszył.
      Twoje wiec prawo jest.Nie cieszyć się i ...do opieki lekarskiej ,gdybyś musiał "wylądować"w psychiatryku.
      Żadnego marudzenia przy "praktycznej realizacji hasła !"
      Można za to wykorzystać "myk pani Walewskiej"co to w pewnych okolicznościach jęczała "to dla ciebie Polsko"

      Usuń
    2. Załatw sobie rozkaz, Wieśku! Życzę dużo przyjemności...

      Usuń
  3. Panowie, spokojnie!
    To jest jeszcze jedna zbrodnia pisu, że nie oglądamy rzeczy i zdarzeń takimi jakie one są, ale zawsze w jakimś kontekście.
    Nie śpiewajmy się o kontekst, cieszmy się 🌈, choć może ona występować w kontekście LGBT.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ERRATA
      Oczywiscie śpiewanie jest wskazane w każdych okolicznościach (zwłaszcza przyrody).
      Miało być - Nie spierajmy się....
      To wina auto-uzupełniania.

      Usuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>