czwartek, 3 marca 2022

DOPÓTY DZBAN.....


GDAŃSK-OPOLE  -  Rok XI  -  Nr 12 (1334)







JEDNAK KTOŚ MNIE CZYTA


     Przyznaję, że ten podtytuł brzmi co nieco megalomańsko. Jak ktoś będzie się upierał, że megalomania przelewa się przez krawędź rzeczonego dzbana - nie będę się upierał. Ale zanim mnie osądzicie przeczytajcie fragment mojego poprzedniego felietonu:


     Po pierwsze - ONZ potępiła postępowanie Putina. Ale to za mało. Powinna uznać Putina za terrorystę i personę non grata we wszystkich międzynarodowych organizacjach.
     Po drugie - UE powinna na szeroką skalę udzielić bezwarunkowej i bezpłatnej pomocy socjalnej samej Ukrainie, jak i państwom, na terenie których znajdą schronienie uchodźcy wojenni.
     Po trzecie - wspomniane ONZ powinno zwrócić się do NATO o przygotowanie wojskowej misji pokojowej - czyli zezwolić na wkroczenie wojsk NATO na teren objęte agresją
.


     Odnośnie mojej pierwszej uwagi, Międzynarodowy Trybunał Karny w Hadze, na podstawie listów polecające od 39 państw otwiera śledztwo ws. sytuacji na Ukrainie, obejmujące zarzuty o zbrodnie wojenne, zbrodnie przeciw ludzkości lub ludobójstwa dokonane w którymkolwiek regionie Ukrainy. Już dziś (czwartek, 3 marca) do Ukrainy wyruszył zespół rozpoznawczy by na miejscu przeprowadzić śledztwo. Stąd już tylko mały krok, by Putina uznać za zbrodniarza wojennego, wysłać za nim list gończy (ja już to zrobiłem - LIST GOŃCZY - Alex Konaykhin podniósł nagrodę do 1.000.000 $).

     Odnośnie drugiej sugestii, to pierwsze kroki już są realizowane. Społeczność UE udziela szerokiego wsparcia dla Ukrainy - na razie najpotrzebniejszego czyli militarnego. Jestem przekonany, że żadne państwo unijne nie zostanie pozostawione samo sobie wobec napływu uciekinierów wojennych.

     Trzeci postulat - nie wiem czy legaliści dopuszczą do wprowadzenia do Ukrainy misji pokojowej - niebieskich hełmów. Ale są takie sytuacje, w których procedury muszą milczeć a do głosu muszą dojść ludzkie odruchy. Czyż można stać bezczynnie i przyglądać się jak bandyta morduje niewinnego? Więc w końcu może i ten mój postulat społeczność międzynarodowa zrealizuje.

     Jeżeli w żadnym z powyższych punktów nie dojdzie do znaczących kroków podejmowanych przeciwko bandycie Putinowi - nie wiem, chyba czas umierać. Ja z racji PESEL-a chyba specjalnych problemów z tym bym nie miał. Żal byłoby tylko wnuków.

     A wszystko zaczęło się od tego, że w Rosji mocarstwowe hasła kandydata na zbrodniarza wojennego, Putina znalazły wystarczająco żyzną glebę, by wydać przerażające plony. Powinniśmy sobie to przemyśleć, gdyż - toutes proportions gardées - coś podobnego i u nas, na Nowogrodzkiej się wylęgło. Mamy jednak szansę, gdyż choćby biologia jest po naszej stronie. Putin od 1999 roku bez przerwy sprawuje władzę w Rosji. Kaczyński władzą się cieszy o 7 lat krócej - i to z dużą przerwą. Ciągłość władzy można u niego liczyć od 2015 r. W tym czasie Putin miał już 16-to letnie doświadczenie i był o trzy lata młodszy.



     Niczego nie sugeruję, nie chcę wywoływać wilka z lasu, ale czy naprawdę oczy nam się otworzą dopiero gdy nastąpi putinizacja Polski?


        



    


       






Przeczytałeś? Zgadzasz się poglądem autora? Uważasz, że warto by i inni przeczytali?
Kliknij w poniższy przycisk.




5 komentarzy:

  1. w.i.e.s.i.e.k4 marca 2022 16:23

    A ja powtarzam za Posłem Rodzenkiem
    "Nie wierzę w to, że ci ludzie/w rządzie PIS dod. mój/ nagle oprzytomnieli, stali się patriotami prounijnymi i wielkimi sympatykami NATO.
    Dla mnie to wszystko jest grą. Ja w tę grę nie wierzę, przestrzegam opozycję: nie dajcie się na to nabrać. Kaczyński się nie zmienił.Ziobro się nie zmienił"
    Zamiast tworzyć jakiś dziwny twór współpracy z PIS opozycja powinna się zjednoczyć z jasnym przekazem, że bez odsunięcia PIS od władzy Polska nigdy nie będzie bezpieczna, bo rządzący od 2015 roku prowadzą politykę antyeuropejską i prorosyjską.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wieśku, mnie nie musisz przekonywać (patrz pierwsza ramka u dołu notki). Ale miło mi, że tym razem mnie nie krytykujesz.

    OdpowiedzUsuń
  3. w.i.e.s.i.e.k4 marca 2022 23:20

    Nie miałem zamiaru przekonywać !!Przekonanego
    Tylko dopełniłem tekst zawarty w ramce.
    500 milionow euro idzie z Unii na pomoc humanitarną a oni już się ślinią jak te pieniądze przytulić!
    Jak to powiedział mjr rez. pil. Arkadiusz SZCZĘSNY
    Panie DUDA hieno smoleńska...
    Byłem na granicy ukraińskiej i widziałem przerażone twarze Ludzi uciekających przed wojną i dyktaturą idiotów...
    Wyglądały dokładnie tak samo jak twarze uchodźców na granicy białoruskiej cyniczny hipokryto!!!
    A oo powiada Basia Szczesniak na Twiterze
    "Rozkochali sie nagle w unijnych flagach.W takim tempie jutro dołączy także tęczowa pojutrze strajku kobiet
    Pospijamy sobie z dziobków ?
    PIS to dalej takie samo gówno, tylko w kolorowym papierku!"

    OdpowiedzUsuń
  4. Moje całkowite poparcie dla zawartych w tekście i komentarzach tez.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ukraińcy wybrali komika, który okazał się wielkim Prezydentem. My mamy prezydenta, który okazał się marnym komikiem…

    OdpowiedzUsuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>