poniedziałek, 10 kwietnia 2023

ŚLISKIE TEMATY.

GDAŃSK-OPOLE  -  Rok XII  -  Nr 12 (1385)





Zapytałem przyjaciela, który przekroczył 70 i zbliża się do 80, jakie zmiany odczuwa w sobie.

Przysłał mi następujące informacje:

1. Po pokochaniu moich rodziców, rodzeństwa, żony, dzieci i przyjaciół, teraz zacząłem kochać siebie.

2. Uświadomiłem sobie, że nie jestem Atlasem. Świat nie spoczywa na moich barkach.

3. Przestałem targować się ze sprzedawcami owoców i warzyw. Parę centów więcej mnie nie złamie, ale może pomóc biedakowi zaoszczędzić na czesne dla córki.

4. Zostawiam mojej kelnerce duży napiwek. Te dodatkowe pieniądze mogą wywołać uśmiech na jej twarzy. Ona pracuje na swoje utrzymanie znacznie ciężej niż ja.

5. Przestałem mówić starszym ludziom, że już wiele razy opowiadali tę historię. Ta historia sprawia, że idą w dół alei pamięci i ponownie przeżywają swoją przeszłość.

6. Nauczyłem się nie poprawiać ludzi, nawet jeśli wiem, że się mylą. Ciężar uczynienia wszystkich doskonałymi nie spoczywa na mnie. Świat jest bardziej wartościowy niż doskonałość.


7. Obdarzam komplementami swobodnie i hojnie. Komplementy podnoszą nastrój nie tylko odbiorcy, ale i mnie. I mała rada dla odbiorcy komplementu - nigdy, NIGDY nie odmawiaj, po prostu powiedz: "Dziękuję".

8. Nauczyłem się ignorować zagniecenie lub plamę na koszuli. Osobowość przemawia głośniej niż wygląd.

9. Odchodzę od ludzi, którzy mnie nie cenią. Oni mogą nie znać mojej wartości, ale ja znam.

10. Zachowuję zimną krew, gdy ktoś gra nieczysto, aby pokonać mnie w wyścigu szczurów. Nie jestem szczurem i nie należę do żadnej rasy.

11. Uczę się nie wstydzić swoich emocji. Moje emocje czynią mnie człowiekiem.

12. Nauczyłem się, że lepiej jest porzucić Ego niż zerwać związek. Moje ego będzie mnie oddalać, natomiast w związku nigdy nie będę sam.

13. Nauczyłem się żyć każdym dniem tak, jakby był moim ostatnim. Ponieważ może być ostatnim.

14. Robię to, co czyni mnie szczęśliwym. Jestem odpowiedzialny za swoje szczęście i jestem je sobie winien. Szczęście to wybór. Możesz być szczęśliwy w każdej chwili, po prostu wybierz, że chcesz być!

Sir Anthony Hopkins.

               Zdarzyła mi się spora przerwa w publikacjach na blogu. Powód bardzo prosty – świnia/Covid 19 i rehabilitacja związana ze wzrokiem który na tyle był upierdliwy, że skasował moją zdolność do sztuki pisarskiej. Przy okazji w wieku lat 80 przytuliłem wiązankę różnych chorób od czubka głowy do dużego palca u nogi.
Nie mam zamiaru chwalić się wszystkimi dolegliwościami chociaż jestem otwarty na indywidualne zbawienne rady które kosztowały mnie dotychczas tylko 1.500 zł. Ja jestem tańszy.

Powoli wychodzę na prostą a co było a nie jest nie pisze się w rejestr tym bardziej, że polityce dzieją się rzeczy ciekawe !!
Po paro-miesięcznej abstynencji blogowej wcale niełatwo jest wrócić.

Korcą mnie tematy:
1. Nie przypominam sobie wiekopomnej przyjaźni ludów wschodnich i Rzeczpospolitej chyba, że świadczyli usługi wojenne na naszą rzecz.
2. Kto wygra Rosja-Ukraina ?? Wg mnie rozwiązaniem skutecznym było by wyrżnięcie w pień  Rosjan po
Ural co jednak dziś nie jest możliwe /nie takie cywilizacje znikały z tego świata/
3. „Santo Subito”. Czy przy dzisiejszym stanie wiedzy mogło się zdarzyć, że JPII nie zostałby świętym.


Jestem ciekawy który z tematów wziąć na tapetę,

Pozdrawiam a z okazji Świąt - smaczności !

 









Przeczytałeś? Zgadzasz się poglądem autora? Uważasz, że warto by i inni przeczytali?
Kliknij w poniższy przycisk.




5 komentarzy:

  1. Miło cię znowu czytać!
    A myśli sir Anthony'ego głębokie — nad każdą warto się zastanowić...

    OdpowiedzUsuń
  2. Witaj synu marnotrawny!
    Cieszę z Twojego powrotu do zdrowia, co umożliwiło Ci powrót na bloga.
    Co do tematów, które Cię korcą - postaram się do nich odnieść.
    Ad. 1
    Temat ciężki z powodu chorobliwego polonocentryzmu rodaków. Nasza historia to według nich pasmo heroicznych postaw, ciągłej walki z wrogami. Oczywiście to my byliśmy zawsze tymi dobrymi, a wszyscy inni, z którymi zetknął nas los to ci źli. W takiej narracji jest bardzo trudno obiektywnie pisać o "wiekopomnej przyjaźni ludów wschodnich i Rzeczpospolitej".
    Ja osobiście życzę Ci powodzenia i obiektywizmu w tym temacie.
    Ad. 2
    Nie ma dzisiaj takich wróżbitów, by byli w stanie coś sensownego przewidzieć. Owszem, różne dywagacje na ten temat, będą przypominały wykłady prof. J. T. Stanisławskiego "O wyższości Świąt Wielkiej Nocy nad Świętami Bożego Narodzenia".
    Ad. 3
    Zamiast komentarz odsyłam do mojej notki "Jeszcze o Papieżu"

    Ale się nie zrażaj moimi opiniami, cokolwiek wybierzesz, z zainteresowaniem przeczytam.

    OdpowiedzUsuń
  3. Rany boskie !!
    Mamy XXI wiek Ludzie podróżują ludzie przekraczają granice dzięki telewizji ludzie się poznają .handlują ze sobą kochają zawierają małżeństwa.Świat jakoś się zmienił,zrozumiał ze wojna nic dobrego
    Przez pola Europy przeszły dwie wojny światowe a do dziś dnia wykopuje się kolejne szkielety "nieznanych żołnierzy"ktorych matki nie doczekały się ich powrotu.Do dziś po polach Białorusi,Ukrainy .Litwy.Rosji po lasach bagnach leza i bielą się kości uczestników II wojny.Do dziś ludzkość nie wyszła z tragedii ludobójstwa.
    I zadaje sobie pytanie Jak taka zbrodnicza myśl zaległa się w głowie Hitlera a teraz Putina
    Trwa wojna na Ukrainie transmitowana nawet na żywo I na naszych oczach zabijani są LUDZIE po obydwu stronach.Dzieją sie niespotykane rzeczy a Ty masz jeszcze odwagę napisać
    " Wg mnie rozwiązaniem skutecznym było by wyrżnięcie w pień Rosjan po Ural"
    jako jedyne skuteczne rozwiązanie konfliktu.Jakby nie było ich setki.
    Kto ich ma wyrżnąć Nasi synowie wnuki?Bo przecie Tobie zdrowie by nie pozwoliło umierać za ojczyznę.
    Zapominasz ze "kij zawsze ma dwa końce" i takie myśli tez,rodzą się w głowach generałów i po drugiej stronie a oni tez myślą "ze jedynym ocaleniem Rosji jest przyp.jej mieszkańcom,Najlepiej atomówkami".
    A wtedy skończy się wszystko nawet głupie gadanie czy myślenie !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Jedyne czego uczy historia to tego, że ludzie niczego się z niej nie uczą "
      Winston Churchill

      Usuń
  4. Dobrze, że wracasz, zdrowia i pogody ducha życzymy. :)

    OdpowiedzUsuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>