niedziela, 12 listopada 2017

OKIEM EMERYTA (141)

GDAŃSK-OPOLE  -  Rok VI  -  Nr 104 (983)


- Flesz (18)





Odcinek 141 - czyli -  "My chcemy Boga"


       Oto mój subiektywny komentarz do "Marszu Niepodległości 2017"








125 komentarzy:

  1. Czy tylko ja odnoszę wrażenie, iż owi demonstranci sugerują że ktoś im ich Boga zabrania wyznawać? Dlaczego nie powiedzą jasno, że chcą, abyśmy wszyscy ich wyznanie dokładnie ich słowami powtarzali?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No to ja się nie piszę na ich wyznanie. Mnie złotouści księża jezuici i prostolinijni ojcowie salezjanie zdecydowanie przekonali do ateizmu.

      P.S. Czy ciągłe udawadnianie, że nie jest się robotem nie jest wymysłem idioty egzorcysty [co na jedno wychodzi]???

      Usuń
    2. Siostro, wyjdź przed szereg i już zacznij logować się przez konto Google - captcha zniknie jak sen jaki marny!

      Usuń
  2. Tak to juz jest Leszku
    Jedni bez zastanowienia popierają rządowy "trynd"nie przyjmiemy uchodźców" bo...tego juz nie tłumaczy bo tak naprawde sam nie wie skad te jego uprzedzenia A ze idzi owczym pedem to do tego sie nie przyzna
    Drudzy to podchwycą i po wyjścia z kebabowni ida na "Marsz Wolności"/czyjej/.z hasłami
    " "Europa tylko biała""Czysta krew", "Europa będzie biała" czy "Módlmy się o islamski Holocaust""Biała siła, Ku Klux Klan", "Narodowy socjalizm", "Sieg heil" .
    Ida śmiało w prapolskim patriotycznym marszu w dymie pochodni ciskając w tłum co chwila petardy.
    No i oczywista nagrzani alkoholem które juz wcześniej "rozlali" w autobusach niosą "biało czerwone" /które im dostarczono/a potem szczają pod murem Muzeum Wojska Polskiego
    Nic tylko radość w sercu prawdziwego Polaka i jeszcze prawdziwszego patrioty Ze tak umiejętnie ze tak skutecznie czerpią nazistowskie wzorce
    Jak tu sie nie cieszyć gdy radosna a patriotyczna młodzież ma przyzwolenie na takie cykliczne juble/zażądali przez 3 lata wojewoda dał im na lat 5/ Min od Policji nie widzi nie słyszy a nakazuje aresztować tych którzy ośmielają sie ten marsz zakłócić jednym transparentem i pakuje 'zakłócaczy" do suk.Jak zauważyli użytkownicy Twittera, wiceminister sprawiedliwości Patryk Jaki polubił post z komentarzem dotyczącym Marszu. "Ani jednej unijnej szmaty, że o pedalskiej tęczy nie wspomnę. Brawo Wy!
    Jak sie nie cieszyc gdy jak na dłoni cyt klasyka widać "komu to słuzy""kto jest inspiratorem" "a kto inspiruje
    Tylko nam frustratom to sie nie podoba?Tylko my uważamy iz w mieście gdzie każdy kamień zroszony jest krwia Polaków gdzie do dziś na zewnątrz i w kanałach walają się kości i prochy tych co walczyli o wolność
    przemarsz przez jego ulice faszystów to nie tylko bluźnierstwo ale i zbrodnia
    A to dzieje sie w środku dna za przyzwoleniem nawet hierarchów KrK
    Widać iz przyjdzie nam przypomnieć i zastosować przekazanie poety
    "Kiedy przyjdą podpalić dom,
    ten, w którym mieszkasz - Polskę,
    kiedy rzucą przed siebie grom,
    kiedy runą żelaznym wojskiem
    i pod drzwiami staną, i nocą
    kolbami w drzwi załomocą -
    ty, ze snu podnosząc skroń,
    stań u drzwi.
    Bagnet na broń!
    Trzeba krwi!"
    Bo oni juz tu sa podpalają racami i słowem,i łomocą butami triumfalnie za przychylnym zezwoleniem rządzących

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wiesław napisał: "przemarsz przez jego ulice faszystów to nie tylko bluźnierstwo ale i zbrodnia".

      Nie, Wiesławie, bluźnierstwem i zbrodnią jest nazywanie tych, którzy tam maszerowali, faszystami. A Broniewskim się nie podpieraj. W tym samym wierszu Broniewski pisał:

      "Są w Ojczyźnie rachunki krzywd,
      Obca dłoń ich też nie przekreśli".

      A, wy, targowico, chcielibyście rękami Timermansów załatwiać wasze "krzywdy", bo odbiera się wam prawo do rozkradania Polski.

      adam

      Usuń
    2. Ty sie ?notatnikiem partyjnego aktywisty nie podpieraj" Przez Wy to wtedy "wicie rozumicie"mówili niektorzy/
      Jesli krzyczenie i to akurat w Warszawie /czego nie raczyłeś zauważyć/ haseł o proweniencji faszystowskiej
      "Europa tylko biała""Czysta krew", "Europa będzie biała" czy "Módlmy się o islamski Holocaust""Biała siła, Ku Klux Klan", "Narodowy socjalizm", "Sieg heil"
      nie jest bluźnierstwem i zbrodnia To co nią jest.Gratuluje tak zrozumiałego patriotyzmu,pamięci historycznej i zwyczajnej ludzkiej przyzwoitości
      Dla mnie jesteś tylko klinicznym przypadkiem rodaka któremu gdy tylko wpadnie do reki władza a za nią korzyści materialne potrafi szybko zrobić się świnia W słowach, czynach,i pismieNo i zaraz znajdzie dla siebie "historyczne" usprawiedliwienie,uzasadnienie i "historyczne"przypadki
      Tylko kanalia zwykła /nie niezwykła/ może nieznanej osobie napisać "odbiera sie wam prawo do rozkradania Polski"
      Co ja komu błaźnie ukradłem i kiedy ? Komu i na to dałem przyzwolenie Moze to ja "blatowałem" tak jak teraz sędziów i prokuratorów by bezkarnie kraść w tzw "spółkach"obsadzając swoich na masowa skale /wymienić nazwiska/
      Nie ze mna te numery Takich ja ty aparatczyków w swoin życiu spotkałem na kopy.Po słowach czynach was sie poznaje a śmierdzicie z daleka.Teraz Nawet dymem kadzideł bo i tam szukacie "poparcia".
      Głupota swoja zadziwiasz cały ten blog myśląc zes cwany Bo cały świat o nas mówi cały świat mówi "jest u was zle"cały świat to widzi ty tylko wymienisz Timermansa Wymień jeszcze setki innych

      Usuń
    3. Spokojnie... spokojnie. Najgłośniej o złodziejach krzyczą złodzieje i tacy, którzy nie zdążyli dorwać się do procesu rozkradania.

      Usuń
    4. adam - dyskutować z tobą nie będę - bo z idiotą się nie dyskutuje. Ale jak cię spotkam na ulicy - dostaniesz w pysk - pewne !

      Usuń
    5. do Wiesława

      "Ty sie ?notatnikiem partyjnego aktywisty nie podpieraj"
      Niczym się, Wiesławie nie podpieram. Przez całe swoje, już dość długie życie, nie byłem członkiem żadnej partii. Jedyne organizacje, do których nalezałem, to MKS (Międzyszkolny Klub Sportowy) - w młodości, uprawiałem wioślarstwo, Pałac Młodzieży - także w latach szkolnych, Dyskusyjny Klub Filmowy "Zygzakiem" - w okresie okołomaturalnym, EKTiS (Ekskluzywny Klub Turystyki i Sportu) - w latch studenckich, łaziłem po Bieszczadach i Związek Nauczycielstwa Polskiego - do stanu wojennego. Nazywanie mnie aparatczykiem jest zwykłym, obrzydliwym pomówieniem.

      "Jesli krzyczenie i to akurat w Warszawie /czego nie raczyłeś zauważyć/ haseł o proweniencji faszystowskiej
      "Europa tylko biała""Czysta krew", "Europa będzie biała" czy "Módlmy się o islamski Holocaust""
      Ja akurat tych haseł nie widziałem i nie słyszałem, ale nie wykluczam, może były. Ale w jakim procencie względem ogromnej liczby haseł skandowanych i niesionych na transparentach? Ty chcesz na tej podstawie 60 000 uczestników Marszu nazywać faszystami? Pomijając już fakt, że pod pierwszymi trzema (pomijając ostatnie) mógłbym się spokojnie podpisać. Bez względu na to, co lewactwo o tym sądzi.

      "Dla mnie jesteś tylko klinicznym przypadkiem rodaka któremu gdy tylko wpadnie do reki władza a za nią korzyści materialne potrafi szybko zrobić się świnia "
      Nioie wiem, Wiesławie, jak bym sie zachował, gdybym miał władzę. Do tej pory najwiecej władzi służbowej miałem w ręku, gdy jkierowałem zespołem trzech osób. A teraz jestem na emeryturze i raczej władza mi nie grozi. Dlategpo uważam twoją wypowiedż za pomówienie (to juz drugie)

      "Tylko kanalia zwykła /nie niezwykła/ może nieznanej osobie napisać "odbiera sie wam prawo do rozkradania Polski""
      Nie przeczytałeś, Wiesławie, mojego wpisu ze zrozumieniem. Ja nie napisałem, ze ty komuś coś ukradłeś, a jedynie, ze dałeś przyzwolenie, bo będąc apologetą poprzedniej partii rządzcej, niewątpliwie na to się godziłeś. Bo co do tego, ze rozkradanie Polski następowało, chyba nie masz wątpliwości. Ja bym to zakwalifikował jako winę umyślną w zamiarze ewentualnym.

      "Moze to ja "blatowałem" tak jak teraz sędziów i prokuratorów by bezkarnie kraść w tzw "spółkach"obsadzając swoich na masowa skale /wymienić nazwiska/"
      Podaj te nazwiska, ale w parach z nazwiskami osób zastąpionych.

      "wymienisz Timermansa Wymień jeszcze setki innych"
      Setek nie wymienię, ale wymienię na przykład prezydenta Trumpa. Pasuje ci?

      do Anonimowego:

      "adam - dyskutować z tobą nie będę - bo z idiotą się nie dyskutuje"
      A, czy, Anonimowy, zauważyłes, że ja, namawiajac cię do gryzienia siemienia, juz dawno uznałem cię za idiotę? Tylko zrobiłem to zdziebko subtelniej, niż ty, kmiocie.

      "Ale jak cię spotkam na ulicy - dostaniesz w pysk - pewne !"
      Uważaj, mogę oddać. A jestem zawodnikiem wagi ciężkiej. Namawiam do ostrożności.

      adam





      Usuń
    6. Wieśku - masz rację (inni Komentatorzy - także !). To jest już początek faszyzmu. PiS i jego prezes tak długo hołubili "narodowców" aż na ostatnim marszu w Warszawie obejrzeli rezultat. Zwróć uwagę na ten transparent , który nam zaprezentowali z napisem "MY CHCEMY BOGA" ich prekursorzy w Niemczech mieli inny - ale podobny - GOTT MIT UNS - Bóg z nami. Wszyscy żołnierze Wehrmachtu mieli taki napis wytłoczony na klamrach wojskowych pasów. Rezultaty tego "błogosławieństwa bożego" poznała wkrótce cała Europa. I niech mi teraz ktoś powie, ze brak jest podstaw do zdelegalizowania PiS-u i "Narodowców" !!!! A "Bóg" jak zwykle milczy - jego "namiestnicy" również !!!! Czas najwyższy aby ludzie obudzili się z letargu.

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. .No mie żartuj !
      Swietnie to ujał *Galopujący Major. Bloger polityczny.
      " marsz, mimo wszystko, dostarcza dużo śmiechu. Gdyby hasłem "Chcemy Boga" odwoływali się narodowcy tylko do starotestamentowego Boga Jahwe, co wycinał w pień całe plemiona kobiet i dzieci, to można by pewną integralność zrozumieć. Gdy jednak odwołują się do chrześcijańskiego Boga, to jest zrodzonego z pozamałżeńskiego związku, "ciapatego" uchodźcy Jezusa, który mimo swej wszechmocy nawet palcem nie kiwnął w narodowej sprawie wyzwolenia narodu żydowskiego spod rzymskiej okupacji, to można się tylko uśmiechnąć. W końcu, gdyby Jezus odpowiedział na błagania narodowców i zjawił się dziś na marszu, pewnie po 10 minutach musiałby przepraszać, że nie zna polskiego, kolor skóry to ma po matce, i bynajmniej nie chce się wysadzić na, nomen omen, Stadionie Narodowym."

      Usuń
    2. Bronię żartujących i "wariatów", gdyż tylko oni traktują problem poważnie i mądrze.
      1.Jahve [bóg wojny semickich Madianitów] został przysposobiony przez Mojżesza [izraelski Mosze] dla semickich Hebrajczyków.
      2. Żyd Saul [Szaweł] o "ksywie" Paulus [Paweł] spopularyzował postać Żyda z Galilei i uczynił z niego na podstawie ewangelii pisanych przez Żydów - Syna Bożego, urodzonego przez Żydówkę, wychowanego w żydowskiej wierze i tradycji, oprowadzającego w dorosłym życiu za sobą 12 Żydów [apostołowie], obrzezanego, bywającego w synagogach, uczęszczającego do Świątyni, głoszącego swoje poglądy wśród Żydów.
      3.Ja jestem człowiekiem otwartym na wszelkie rasy, nacje, religie i ateizmy. Nie toleruję jedynie rasistów, ksenofobów i pospolitych endecko-nazistowsko-faszystowskich kretynów.
      4. Bydełko żądające, by wydać im Boga [znów chcą ukrzyżować??] oficjalnie głosi - z życzliwością władz - nienawiść do Semitów [m.in. Żydów, Arabów]i do tych wszystkich, których nigdy nie będą w stanie zrozumieć - czyli w praktyce do wszystkich normalnych ludzi.
      5. Czy to [mimo tragizmu wynikającego z kretynizmu nie jest śmieszne??? Przecież ów Bóg jest - PODOBNO - bogiem miłości i kocha w-s-z-y-s-t-k-i-c-h ludzi... Chyba zatem i tych debili...

      Usuń
    3. Błogosławieni ubodzy na umyśle, albowiem pierwsi będą oglądać oblicze Pana. ŻEGNAJ EUROPO !!!!

      Usuń
  4. Jeszcze "ciekawiej" się działo w "prapolskim"Wrocławiu
    http://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,22634845,za-b-ku-e-spalone-wlosy-aktywiski-szarpaniny-oto-demonstracja.html#BoxNewsLinkImg&a=167&c=96

    OdpowiedzUsuń
  5. Leszku i Piotrze. Co tu robi "adam" to nazistowskie indywiduum o mentalności strażnika z Auschwitz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Słuszne pytanie - Leszku i Piotrze - macie głos !!!!

      Usuń
    2. Pod moja notką go nie uświadczysz /nie mogę decydować za Leszka/.
      Jeżeli Wy reagujecie na niego to Wasza sprawa - bębnię od zawsze, nie karmić trolla.

      Usuń
    3. Rozumiem, Piotrze Sprawiedliwy. To tyko n a s z a sprawa i tylko nasza wina. Wyłącznie.

      Usuń
    4. Umycie rąk to, Potrze, piękny gest, umocowany historycznie, jeśli wierzyć ewangelii. "Zwalenie" winy na innych to też gest dość znany - i oklepany, niestety, jako próba odwrócenia uwagi... Tylko widzisz, Piotrze, my na bezczelności tego żałosnego indywiduum nie odpowiadamy, indywiduum zaś odnosi się do naszych głosów - jątrzy, obraża, szkaluje... Drwi także z Was, jawnie i otwarcie... A Ty, Piotrze, piszesz: - Wasza sprawa... Istotnie nasza...
      Z pozdrowieniem
      George

      P.S. Ilu już do tej pory straciliście wartościowych dyskutantów? Dlaczego, jak sądzisz? Ile blogów zeszło na psy? Przez kogo, jak Ci się wydaje? Czy to także "nasza sprawa"? A blog jest tylko jeden - i to całkiem...całkiem...

      Usuń
    5. Chyba zacznę liczyc ile razy juz to słyszałem - P.S. Ilu już do tej pory straciliście wartościowych dyskutantów? Dlaczego, jak sądzisz? Ile blogów zeszło na psy? Przez kogo, jak Ci się wydaje?.
      Ciekawostka - tracimy tyko wartościowych ?!.

      Usuń
    6. Ut-Napisztim12 listopada 2017 16:17
      To osobnik którego ulubiona czynnością jest defekować na wycieraczkę sąsiada ,zapukać i poprosić o papierI tak on robi prawie na większości blogów.
      I co tu zrobic
      a/mozna mu uprzejmie otworzyc drzwi i ofiarować papier Ale zawartość pozostaje na wycieraczce
      b/można mu drzwi nie otwierać .Z rezultatem jak wyżej
      c/mozna mu drzwi otworzyć i zasadzić kopa w sempiternęCzego ten osobnik bardzo nie lubi Oczywiscie zawartość pozostaje na wycieraczce i grozi to zabrudzeniem buta
      d/mozna tez stale i uporczywie zawartość pozostawiona na wycieraczce usuwać Ale smród i kolor na niej zostanie
      Co robić? Ktora metoda jest właściwa,słuszna i zbawienna?

      Usuń
    7. To pytanie do P.T. Gospodarzy bloga. Ja mogę w pewnym momencie przeprosić, podziękować za okazaną gościnność lub opuścić salony po angielsku.

      Usuń
    8. Można zastosować metodę łagodnej perswazji - chwycić za kark, zmusić do wylizania do czysta pozostawionych wartości,nakazać oblizanie się, po czym kopniakiem [osobiście lub procura] wskazać drogę ewakuacji. Bardzo to pedagogiczne [cele - kształcący, poznawczy i wychowawczy] i ogromnie podobno skuteczne.

      Usuń
    9. ad Ut-Napisztim12 listopada 2017 16:17
      Takiej opinii o sobie jeszcze sie niue spotkałem. Czy tywiesz, kmiocie, ze mnie obrażasz?

      ad George hrabia Ponimirski12 listopada 2017 17:36
      Tu nie ma i sądzę,, że nie było wrtościowyxh dyskutantów, a to z prostego powodu, że tu nie ma dyskusji. Jest tylko i wyłącznie opluwanie przeciwnej opcji politycznej. Nikt z was nie słucha argumntów strony przeciwnej, tylko probujecie się nad nią pastwić. Gdy traficie na osobnika inteligentnego i nie przejmujeącego się waszą retoryką, to wpadacie w panikę i plujecie na oślep.

      "Drwi także z Was, jawnie i otwarcie... "
      Tak jest. Aczkolwiek niechętnie. Wolałbym dyskutować, ale, jak na razie, nie widzę partnera. Nie ustaję w nadziei.

      ad wiesiek12 listopada 2017 20:17
      Jest, Wiesławie, jeszcze jedna możliwość. Usunąć spod drzw wycieraczkę. Łatwiej będzie sprzątać.

      Ad Ut-Napisztim12 listopada 2017 21:36
      "To pytanie do P.T. Gospodarzy bloga. Ja mogę w pewnym momencie przeprosić, podziękować za okazaną gościnność lub opuścić salony po angielsku."
      Możesz. a nawet byłoby to wskazane.

      "Ad George Ponimirski12 listopada 2017 22:08
      "Można zastosować metodę łagodnej perswazji - chwycić za kark, zmusić do wylizania do czysta pozostawionych wartości,nakazać oblizanie się, po czym kopniakiem [osobiście lub procura] wskazać drogę ewakuacji."
      Uwaga formalna. Nie "procura", a "per procura". Jeśli już cytujesz coś po łacinie, wypadałoby rozumieć.

      adam


      Usuń
    10. adam - ja bez "żadnego trybu" ci powiem - "zamknij mordę - kanalio"

      Usuń
  6. A za tydzień rocznica intronizacji Jezusa Chrystusa na króla Polski. A za miesiąc z hakiem - Boże Narodzenie.A za dwa miesiące Trzech Króli itd.itd.itd. Polsko - twoja zguba w Rzymie !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czy nie za duźo tych "króli" w Republice? Niektóre narody znalazły stosowne sposoby wyeliminowania ich z życia publicznego i politycznego; dekapitacja, faszerowanie ołowiem, w ostateczności sprowadzenie do funkcji mniej lub bardziej użytecznej marionetki. A my - im bardziej adamowiejemy, tym więcej mamy królopodobnych...

      Usuń
  7. Ponad dwa lata temu pisałem na tym blogu, że są podstawy prawne do delegalizacji PiS - jako partii politycznej. Proszę sobie przeczytać ustawę o partiach politycznych w Polsce i skonfrontować z rzeczywistością.Tym razem to na prawdę "wina Tuska" - mówię jak jest.

    OdpowiedzUsuń
  8. Z przerażeniem oglądałem wczoraj tzw. masz niepodległości w Warszawie...Zakute łby w kominiarkach, wzrok nienawistny, faszystowskie transparenty,kopanie kobiet, petardy,race....PRZYPOMINA TO MARSZE W NIEMCZECH W LATACH TRZYDZIESTYCH...PIOTRZE,LESZKU, NIE POLEMIZUJCIE Z IDIOTAMI PISZCIE O TYM CO SIĘ DZIEJE W NASZEJ OJCZYŹNIE ! WOŁAM RATUNKU, BO BOJĘ SIĘ O JUTRO, MOJĄ RODZINĘ,MOJE WNUKI.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie piszę o tym pod roboczym tytułem- Nazizm ante portas !.
      Publikacja za jakieś 3 dni.

      Usuń
    2. Anonimie - nie do nas apele o to by nie polemizować z idotami. Apelujemy od dawna by tego nie robić.
      Idiota genetyczny nie przyjmuje żadnych argumentów. Polemizować z nim to jakby dyskutować z daltonistą nad wyższością koloru zielonego nad niebieskim.
      Przyjrzyjcie sie takiemu "adamowi". Toż to kliniczny przypadek genetycznego zidiocenia. Jego poglądy absolutnie nie należą do kategorii racjonalnej. On do kończ życia będzie wierzył w to, że Ziemia jest płaska. Nawet gdyby poleciał w kosmos to i tak ujrzy stamtąd słonie stojące na żółwiach i dźwigające płaską ziemię.
      Ja już nie mam siły, by kasować takich typów. Niedziela u mnie to dzień całkowicie rodzinny. Przychodzą synowie z wnukami. Dlatego dopiero o tej porze mogę cos napisać.
      Dlatego powtarzam - zakładajcie konta na Google. Blogger pozwala wybrać tylko jedną z czterech opcji zezwalania na komentowanie. Opcja "anonimowy" wystarczająco juz mi krwi napsuła. Dlatego wybrałem konto Google. Tam nie trzeba mieć żadnego własnego bloga.

      Usuń
    3. Nieładnie, pani inżynierze, oj nieładnie!

      adam

      Usuń
    4. To nie pan inżynier a ja - Piotr Opolski.
      Jesteś na urlopie.

      Usuń
    5. Jak Ci naplują w twarz też będzie "niewąski ubaw po pachy"!

      Usuń
    6. Zabawa z ręcznym kasowaniem - czysta przyjemność!
      Niektórzy tak się zapamiętują w tym zajęciu, że kasują nawet cały blog i to po kilka razy! :D :D :D

      Usuń
    7. Zarazę należy wypalać "z korzeniami". W [przypadku dżumy [a to jest dżuma] palono nie tylko zwłoki denata ale i całe obejście.. A "oni" ciągle bełkoczą o potrzebie "powrotu do korzeni"..

      Usuń
    8. Zarazę wypleniać trzeba i wypada, ale czasami to trzeba sobie panie Hrabio też uświadomić, że i sami nie jesteśmy bez winy i nie ma co rzucać kamieniami tylko w jednym kierunku. :)
      On tu przyszedł i (nie tylko on jeden), żeby podsycać konflikt i trzeba przyznać, że to akurat się doskonale udaje, przy wybitnym udziale większości użytkowników. I to sie dzieje od lat, a my się dajemy wkręcać jak dzieci.

      Usuń
    9. Z całym szacunkiem, popełniasz jednak Zenonie Dreptaku[świadomie - nieświadomie] drobną niezręczność.
      1. Kasujący "cały blog i to kilka razy" najwyraźniej nie traktują bloga jak sacrum danego raz na całe życie bez możliwości rezygnacji lub rozwodu; być może jest to tylko dla nich forma rozrywki, zgoła - zabawy.
      2. Likwidują swoją własność.
      3. Nie czynią tym nikomu krzywdy.
      4. Nie indoktrynują, nie szkalują, nie manipulują.
      To tyle...
      Pozdrowienia

      Usuń
    10. Pewnie bym się zgodził z Tobą, gdyby nie to że na ogół tak nie jest, bo kasują razem z komentarzami, często równie wartościowymi jak sam blog. Poza tym blog sam w sobie niekoniecznie musi stanowić jedynie wartość dla autora jedynie. Co do rozrywki, to bardzo możliwe, bo jak wiadomo kasowanie jest na ogół zabawne, ale bywa też traktowane jak swoista terapia, co miewałem okazje obserwować również. :) Punkty 2 i 3 i 4 - nie zawsze. :)
      Mniemam, że trudno byłoby znaleźć kogoś z dłuższym stażem w bywaniu na blogach, no może poza Tetrykiem, niż moja jakże skromna osoba. :) Dużo już widziałem. :)

      Usuń
    11. Przepraszam za powtórzenia w komentarzu, ale kasować nie będę, żeby nie potęgować chaosu, którego jestem zwolennikiem, ale bez przesady! :) :) :)

      Usuń
  9. ZGADZAM SIĘ - SĄ PODSTAWY PRAWNE ! Tylko brak ludzi odważnych !

    OdpowiedzUsuń
  10. Z przerażeniem oglądałem wczoraj tzw. masz niepodległości w Warszawie...Zakute łby w kominiarkach, wzrok nienawistny, faszystowskie transparenty,kopanie kobiet, petardy,race....PRZYPOMINA TO MARSZE W NIEMCZECH W LATACH TRZYDZIESTYCH...PIOTRZE,LESZKU, NIE POLEMIZUJCIE Z IDIOTAMI PISZCIE O TYM CO SIĘ DZIEJE W NASZEJ OJCZYŹNIE ! WOŁAM RATUNKU, BO BOJĘ SIĘ O JUTRO, MOJĄ RODZINĘ,MOJE WNUKI.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Obejrzałem te fotografie. Jeden transparent głoszący, że PiS popiera faszyzm nie przemawia do mnie, bowiem PiS nie popiera faszyzmu. PiS JEST FASZYZMEM!!! PiS JEST NAJBRUDNIEJSZĄ ODMIANĄ NAZIZMU - wykorzystuje najciemniejsze, najbardziej ogłupione jednostki i grupy narodu, które moralnie i ekonomicznie sprostytuował. PiS bazuje na prymitywizmie, ciemnocie i prostacko pojmowanej religijności.

      Usuń
  11. Co myśmy najlepszego zrobili ?
    Jak można było ich dopuścić do władzy ?
    A wszystko wina Tuska, że odpuścił im Trybunał Stanu !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zapomniałeś jeszcze dodać "Dziadka z Wehrmachtu".

      Usuń
  12. Powtarzanie co chwila pisowskiej mantry - jakkolwiek nie byłaby, akurat w tej kwestii, zasadna - to utwierdzanie się w zniechęceniu.
    Kochać się w skargach jest rzeczą niewieścią,
    Mężom przystoi w milczeniu się zbroić

    pisał Asnyk 100 lat temu.
    Czy ktoś jeszcze wierzy, że warto było ukarać PO za to zaniedbanie?

    OdpowiedzUsuń
  13. Przesyłem Ci ostatni wiersz „popełniony” przez zmarłego niedawno nieodżałowanego Wojciecha Młynarskiego.


    WINA TUSKA
    Pociąg spóźnił się do Buska – wina Tuska.
    Podupada kurort Ustka – wina Tuska.
    Groch się jakoś marnie łuska – wina Tuska.
    W Totku Ci nie wyszła szóstka – wina Tuska.
    Zaszkodziła Ci kapustka – wina Tuska.
    Cioci Zosi siadła trzustka – wina Tuska.
    W szczerym polu uschła brzózka – wina Tuska.
    W gardle Ci uwięzła kluska – wina Tuska.
    Dyszel złamał się u wózka – wina Tuska.
    Waza stłukła się etruska – wina Tuska.
    Zimny deszczyk w oczy pluska – wina Tuska.
    Gorzkie łzy ociera chustka – wina Tuska.
    Połamała nóżki kózka – wina Tuska.
    Księdzu z głowy spadła piuska – wina Tuska.
    Polska to kolonia ruska – wina Tuska.
    Na stadionach rąbanina – Tuska wina.
    Spytasz mnie publiko moja, a cóż to za paranoja?
    To katechizm jest prześliczny sporej partii politycznej.
    A dlaczego Panie święty ten mój wierszyk nie ma puenty?
    W miejsce puenty mgła i pustka – wina Tuska.
    ---------------------------------------------------
    Od siebie dodam:
    - Niech się Naród ocknąć raczy,
    wyp*****li pomiot kaczy.
    Niech się w swoim łajnie pluska!!!

    I tak zwali się na ... Tuska.

    OdpowiedzUsuń
  14. Tak naprawdę to są tylko dwie rzeczy, które łącza ludzi - język i prawo.Tak twierdzi znakomity językoznawca - prof.Bralczyk. Jak nie idzie się dogadać, należy zastosować prawo. Tusk nie potrafił i nie chciał się dogadywać z Kaczyńskim - zatem miał obowiązek zastosować wobec niego prawo. Były i są prawne podstawy do delegalizacji PiS-u oraz były i są podstawy do postawienia Kaczyńskiego przed Trybunałem Stanu - ale i przed sądem powszechnym - to jest w końcu tylko zwyczajny poseł. Przypomnę, ze sąd rejestrowy - właściwy do zarejestrowania partii ma także ustawowy obowiązek badania zgodności statutu partii z treścią ustawy. Nadto inicjatywę prawną może wykazać w tym zakresie każdy, kto ma w tym interes prawny a już w szczególności posłowie i senatorowie. Zanim zaczniecie mnie krytykować - uprzejmie proszę zapoznać się z odnośnymi ustawami.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. P.S. - i jeszcze dodam - wzajemne stosunki pomiędzy partią rządzącą i społeczeństwem przeszły już dość dawno z fazy "my" i "wy" w fazę "my" i ONI". Z "ONYMI" nikt się jeszcze nie dogadał - historycznie rzecz biorąc. To było widać wczoraj na ulicach Warszawy. A wystarczy w najbliższych wyborach aby wszyscy uprawnieni do głosowania wzięli w nich udział i zagłosowali tak - jak ROZUM podpowiada. Rozum a nie emocje !!!

      Usuń
  15. adam ! Napisałeś tu na blogu, że masz 40 - letnia praktykę jak WYKŁADOWCA na Politechnice Warszawskiej. Wykładowca - to znaczy profesor zwyczajny lub profesor nadzwyczajny w danej katedrze. Otóż pozwoliłem sobie sprawdzić (a znam twoje nazwisko) - począwszy od roku 1970 - listę profesorów Politechniki Warszawskiej. NIGDZIE TAM NIE FIGURUJESZ. Jeżeli natomiast przez 40 lat byłeś ASYSTENTEM to nie znaczy, ze byłeś wykładowcą. Jakie ma uprawnienia ASYSTENT - każdy wie, kto studiował. Jeżeli ktoś przez 40 lat był tylko asystentem to musiał być wyjątkowo tępym, aby nie awansować wyżej. Jeżeli temu zaprzeczysz - to napisz nam tu ile napisałeś książek lub rozpraw naukowych jako profesor-wykładowca. No więc "nie pieprz" - jak to po męsku nazywa Piotr. W całej twojej karierze doszukałem się zaledwie dwóch publikacji dotyczących "patentów" - lub raczej pomysłów racjonalizatorskich. Figurujesz tam tylko jako członek zespołu a nie główny projektodawca. To mi pozwoliło zresztą dotrzeć do twojego nazwiska - bo znałem osobiście pozostałych członków tego zespołu. No więc nie wypinaj piersi i nie kmiń. Zwiędła ruta i oklapnięty narcyz !!! Jak mnie wkurzysz - to podam twoje nazwisko do publicznej wiadomości - niech sobie każdy sam sprawdzi - kto ty jesteś !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nich tam same figury: "pracownik UW" - zatrudniony na umowie śmieciowej jako sprzątacz, "profesor" - z tytułem magistra i pracą o wyższości marksizmu nad wszystkim innym, "doktor medycyny"- bo leczył się u psychiatry, "właściciel patentów" - uzyskał w zespole patent na kij o 2 końcach; tylko prokuratorów mają rzeczywistych - z praktyką ze stanu wojennego. I argumenty nie do podważenia - obelgi i insynuacje. Tak sformatowana [de]formacja polYtyczna. O takich indywiduach mawiano kiedyś - Doctor bullatus - asinus coronatus.

      Usuń
    2. Ut Napisztin - :-))))))))))) Gratuluję nadzwyczaj trafnego określenia - "doctor bullatus - asinus coronatus" - co daje się przetłumaczyć jako: - "doktor dyplomowany (bullowy) - osioł koronny" a pochodzi z wierszyka Zdzisława Kotowicza. Pasuje - w sam raz.

      Usuń
    3. Przeważnie tacy "długoletni asystenci" pełnili na uczelni jakieś funkcje partyjne a pensje pobierali jako "asystenci". To był powszechny proceder w "zatrudnianiu" wielu sporowców w czasach PRL-u. Ilu sportowców było wtedy "przodującymi górnikami" w kopalniach albo I-szymi wytapiaczami w hutach. Adaśku przyznał się przecież, ze w latach osiemdziesiątych wyjeżdżał "służbowo" do Lizbony - pytam się po co, jak nie był wykładowcą.

      Usuń
    4. Sobiepanie, to nie księdza Kitowicza określenie, a tym bardziej nie moje. Jest znacznie starsze [plus-minus z epoki Zygmunta III] i "wylęgło się" w kręgach niezbyt przyjaznych dla mistrzów fałszu i dezinformacji - jezuitów. Pasuje w sam raz.

      Usuń
    5. Ut Napisztin !!! Pełna zgoda - określenie jest o wiele starsze i bierze się chyba od BULLI papieża Sykstusa IV (1471 - 1484), który "okrutnie" namieszał w naukach papieskich, a przecież w owych czasach bulle papieskie były podstawą nauczania w uniwersytetach katolickich Europy. Ksiądz Jędrzej Kitowicz (pomyliłem imię bo Zdzisław Kitowicz był malarzem) - napisał: "Opis obyczajów i zwyczajów" - za panowania Augusta III, którą to książkę wydał E.Raczyński w 1840 roku w Poznaniu. Jest tam rozdział o "szkolnictwie" kościelnym i czego tam "nauczano" - "włos się jeży - panie Jerzy" - tak bym to skomentował. Ciekawie o tym pisał Karlheinz Deschner w swojej książce "Opus diaboli" - ale to już inny temat do dyskusji. Mam nadzieję, ze wyjaśniliśmy sobie - co kto miał na myśli. Dziękuję za zwrócenie uwagi - wiek senioralny ma swoje prawa "dysk pamięci" zbyt zapełniony.

      Usuń
    6. Panowie: Sobiepan i Ut Napisztim !! Dzięki Wam za "wywołanie" tematu o "doctorach" bulletynowych (bullowych). Przeczytałem i rozdział o szkołach zakonnych oraz uniwersytetach papieskich i o osobie papieża Sykstusa IV. Rzeczywiście - "włos się jeży-..." i pomyśleć ... setki lat Europa tkwiła w tej średniowiecznej katolickiej ciemnocie a u nas "reforma" oświaty i zwiększenie ilości godzin nauki religii. I "straszno" i "śmieszno" - w sumie, tragicznie. Pozdrawiam obydwu Panów !

      Usuń
    7. Sykstus IV - czy to ten "papież" co wprowadził podatek od burdeli ???

      Usuń
    8. W jednym z kościołów Szczecina wśród zabytkowych sztandarów znajduje się specyficzny, z napisem "Vivat regina bordelli in terram et in coeli". Widziałem go osobiście. To sztandar poświęcony św. Marii Magdalenie - towarzyszce wędrówek Jezusa, patronce "panien suwalanek, bosonogich przepióreczek, cichodajek, małp, leżuchnek. Drugi znajduje się - podobno - w Leżajsku, która to nazwa nie od płciowej się wzięła wstrzemięźliwości bynajmnej. Sykstus zdrowo myślący capo di tutti capi najprężniejszej z mafii działał po prostu profesjonalnie.

      Usuń
  16. Krązy nawet taki dowcip
    Facet zapytany o zawód odpowiada "jestem wykładowcą chemii" O to ładnie ładnie w tak młodym wieku i jest pan wykładowcą.A przepraszam gdzie pan wykłada ? A supermarkecie chemie na półki
    Tak to nam spsiały pewne pojęcia
    Dawniej taki człowiek miał szerokie horyzonty umysłowe.I umysł badacza
    Dzis takiemu wystarczy co jego ukochany przywódca powie,co mówią w jego ukochanym Radyjo w jego Narodowej Telewizji,i jego gazetach.Reszta to miraz
    PS
    Ostatni przekaz rządzących
    Bielan powiada iz ten przemarsz w Warszawie i faszystowskie na nim skandowane , niesione hasła są wynikiem wojny hybrydowej jaką to z nami prowadzi Rosja
    I ty pytanie
    Kto był wygranym w tej wojnie i kto za czyim szczególnym poparciem,te wojnę wygrał
    Czy 12 kobiet z transparentem "Stop faszyzmowi"pobite i opluwane Jak i działacze KOD zatrzymani na komisariacie i spisani/.na razie/
    Czy "służby" tajne jawne i obupłciowe ktore zostały zaskoczone i "wojnę hybrydowa/zlekceważyły
    Efekt Cały świat o nas mowi i przedstawia w nie najlepszym swietle

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na rany Nieistniejącego!!! Powołujesz się na Bielana??? Wytrzeszcz powie wszytko, co mu kazano powiedzieć! Nie zamierzam draństw bronić Rosji i łajdactw Rass-Putina, ale ta klika gotowa Rosję oskarżyć nawet o niedoszły koniec świata w 2012 roku i nieobecność pingwinów na Grenlandii. U nich to już chyba genetyczne. Poza tym - 500+-złotowy elektorat musi mieć wroga. Jak żyć bez wroga? Nawet jak go nie ma - trzeba go stworzyć. Wróg musi być!!!

      Usuń
  17. Panowie Gospodarze bloga ! Z tego co wiem od mojego znajomego - można zablokować dostęp do bloga dla jednego konkretnego komputera. Trzeba porozumieć się z administratorem Bloggera. Oni maja sposoby aby zlokalizować i namierzyć konkretny komputer i skutecznie go zablokować. Nie można zwalać winy na komentatorów - my się tylko bronimy przed tym typem dając mu odpór w naszych komentarzach.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Można to zrobić z poziomu własnego komputera. Trzeba chcieć. No ale przecież to "stworzenia Boże"...

      Usuń
  18. Ja bym tego anonima ,który jątrzy tu na blogu zostawiła. Bo po jego jakimś durnym komentarzu zaczyna tu wrzeć, panowie zaczynaja cokolwiek mówić( pisać) przedstawiając swoje zdanie. Jakaś dyskusja tu jest. Bo jak anonim się zapomni i nie zajrzy to bywą tylko ogólne utyskiwanie na zadany temat.
    Dawniejsi komentatorzy być może nie zachodzą więcej ,nie dają znaku życia w komentarzach ale mam dziwnie poczucie, że felietony jak najbardziej czytają. Niektórym po prostu ręce opadły na zaistniałe warunki w Polsce...I nie chce im się strzępić języka??..

    OdpowiedzUsuń
  19. Adasia już nie będzie a jeżeli to b. krótko. Próba wpuszczenia go po jakimś czasie spaliła na panewce - nic nie zmądrzał.

    OdpowiedzUsuń
  20. Piotr Opolski13 listopada 2017 12:24
    O"kulson" Szkoda bo takiemu by nawt jego rodzina była zdrowsza należy rozum przywracać na jego miejsce bo sondaże we łbie juz przewróciły Cały naród myśli jak jak /my/A tu co chwile ktoś kubeł zimnej wody na łeb mu wyleje.

    OdpowiedzUsuń
  21. W tym sęk niestety ,że cały naród nie myśłi podobnie. Nawet ten co na emigracji jest ( tu nie mam akurat na myśłi siebie, bo myśłe podobnie jak panowie) . Jak patrzę na Polaków tutaj ,w moim otoczeniu to oprócz paru wartościowych jednostek to jest straszne...poziom ( nie zaliczam się przeciez do inteltualistek żaden, śladu własnej myśłi i czysty rasizm.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Renato - nie ma się czemu dziwić - Polacy są chyba najmniej "czytającym" narodem Europy, to skąd ma się brać ich wiedza. Wyobraża to sobie Pani - około 70% Polaków nie bierze do rąk żadnej książki a z pozostałych 30% - tez polowa - czyta tylko książki, które są "zgodne" z naukami kościelnymi.Fanatyzm, to rzecz straszna !

      Usuń
  22. Wy tu sobie gadu-gadu, a tymczasem pan p.rezydent broni dobrego imienia patriotycznej młodzieży, którą wredna zagranica śmie nazywać "faszystami" czy "nazistami"..."Dobroimienni" kopiący kobiety to patriotyczne biedne ofiary, a policjanci tłukący kobiety to "obrońcy patriotów"... Larum grają w Pałacu, mości panowie!!! Maski na twarze!!! Gazrurki w dłoń!!!

    http://wiadomosci.onet.pl/kraj/andrzej-duda-w-polsce-nie-ma-miejsca-na-ksenofobie/p3jstye

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A "Kurska" telewizja podaje, że te "ekscesy" to była "prowokacja OPOZYCJI".

      Usuń
  23. Panowie a wnioski i wskazówki dla przyszłych manifestantów
    Tiepier" ja zacznę a proszę o uzupełnienie
    Manifestujesz wg nowego "tryndu" możesz mieć twarz zasłoniętą /choć to zabronione/.Policja cie nie tknie chyba ze niesiesz symbol nienawiści taki jakim jest biała róża lub co gorsza z daleka widoczny znaczek KOD lub Obywatele RP
    Manifestujesz, możesz wiec mieć zapalone race odpalać petardy choć to nielegalne i zabronione.Policja cie nie tknie nawet wtedy gdy rzucasz je w kierunku i na innych, którzy nie podzielają twojego zdania.Pamiętaj iz musisz przy tym mieć jedne a słuszne zdanie i poglądy.Jakie Ty już wiesz
    Pamietaj Jesli na niesionym banerze namalujesz swastykę a obok umieścisz nawet skromny napis np"Przecz z faszyzmem"Masz przesr.Policjant a potem prokurator oskarży cie o "szerzenie faszyzmu wszak namalowałeś jego symbol" i go promujesz
    Jeśli na murze namalujesz sama swastykę masz jak w banku,ze prokurator cie wytłumaczy uznając "jest to starosłowianski symbol szczęscia" czy jakoś tak
    Pamietaj wszech i prawdziwy jeśli chcesz "skarcić" własna żonę ,nie rob tego w domu Poczekaj do najbliższej"narodowej" manifestacji.sprytnie namów by stanęła w szeregu "kontrmanifestantów"Możesz zaopatrzyć ja w stosowny baner co to jest przeciw a wtedy bezkarnie twoi koledzy moga ja skopać,opluć a nawet podpalić/Ty w glorii bohatera odbierzesz ja z najbliższego posterunku Policji Jak posiedzi te paręnaście godzin to rura jej zmięknie No jak nie jak tak.Ty masz konto czyste uchodzisz za zbawca nawet kupujac jej peruka w zamian podpalonych przez kolegów włosów.
    Zwarjowałem Pewno tak słysząc dziś tłumaczących sie "oficjeli" z PAD em i jego rzecznikiem włącznie
    Sami powiedzcie czy słyszac to wszystko mozna jeszcze nie zwariowac.No chyba ze z gazrurka.
    PS
    Zakonczyły sie szerokie konsultacje w sprawie sadów Konsultowali szeroko i długo a wielokrotne PAD z prokuratorem stanu wojennego"precz komuną"Dalsze konsultacje sejmowe jak zwykle odbędą sie w Sali Kolumnowej Sejmu.wg normy Kto jest za kto przeciw nie udzielam panu głosu
    Bo to dom wariatów Polska

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A jak u siebie napisałem, że trzeba być wariatem, by rozumować racjonalnie o naszej rzeczywistości, to mnie obśmiano.

      Usuń
    2. Tekstu nie obśmiano - tylko tego "hrabiego". Nie kazdy kojarzy, ze to kpina z naszej rzeczywistości. OT, co !!!

      Usuń
    3. Skoro jeden marksistowski magister może być nazywany profesorem, drugi - doktorem, stanowojenny prokurator - ofiarą komunizmu, złodziej samochodowy - posłem, oborowy tytułowany jest przez siebie samego generałem, a wariat - ministrem, to dlaczego JA - potomek arystokratów [herbarze Bobrowicza, Bonieckiego, Niesieckiego, Uruskiego] nie mogę być hrabią???

      Usuń
    4. George hrabia Ponimirski13 listopada 2017 20:35
      Alez możesz mozesz kochany JWP Hrabio tyle zo to dziś brzmi tak jakoś pretensjonalnie.Prędzej pasuje do Ciebie "Jan bez ziemi" Palac Ci zab brała władza ludowa i tak użytkowała ze dzis ruina Chcesz odzyskać to płac dadzą +resztówkę tzn ogród przypałacowy/dworski/Ziemi Ci nie zwrócą bo wicie rozumicie sprawiedliwość dziejowa rozdała ja okoliczny folwarcznym mało o bezrolnych i gdybyś chciał odzyskać wpierw leb by Ci urwali.Ot mozesz sprytem i pomysłem wykupić odzyskać resztki zastawy stołowej jakieś meble czy obrazy co to je sobie kmiecie wypożyczyli.Jesli jeszcze przetrwały.
      Zadna Komisja Majątkowa Twojej szkody nie uznała i nie nakazała zwrócić Możesz sie sadzić ale to czas i pieniądze i to wielkie.
      Gołodupcem Cie zrobiono i nic poza nazwiskiem i wspomnień rodowych + trochę pamiątek bo i szable pradziadka diabli wzięli Ci pozostało.To tyle i az tyle./wiem cos "w tem temacie" A tytuł
      Gdy budowano Nowa Hute i "rozdawana mieszkania"pracownikom Ci którzy mieli tytuły Inz.lekarz ,mgr pisali je sobie na wizytówkach drzwiowych W ślad za nimi szli robotnicy i ci sobie pisali "starszy wytapiacz" "garowy" ect, bo im sie wydawało iz tak trzeba i by dorównać.
      Padam wiec do nozek JWP taki sam herbowy gołodupiec,

      Usuń
    5. George h.Ponimirski.Ach,jak tak bardzo pragniesz być "hrabia" to sobie bądź.Faktycznie w dzisiejszej Polsce wszystko jest wariackie.Tak jak pisze "wiesiek".
      Pozdrawiam,kocica,MK

      Usuń
    6. Wiesiek!!!!!!!! Ty też zostałeś rozparcelowany ???? Co się w tym kraju dzieje - zapanowała moda na arystokrację i kobiety molestowane. Teraz co druga (w wieku wczesno-emerytalnym) przypomina sobie, ze była molestowana. Warunek - ten "molestant" musi być forsiasty.

      Usuń
    7. Wszystko to rozumiem, ale że bez tytułu dziś ani rusz i nawet baba wzięta wprost od garów do zagubionego w puszczy miasteczka w charakterze "wykładowczyni wyżsiejszej uczelni" przedmiotu "żarcie bez widelca gołymy palcamy" od razu jest "profesor", to ja nie mogę być gorszym... Poza tym rodowodu się nie wybiera - najwyżej fałszuje. Niekiedy wystarczy zmiana jednaj litery i zamiast D*da" mamy "*upa" [wszelkie podobieństwo do wszelkich realnych jest niepodobieństwem - G. h. P.].
      Co do "gołodupstwa" polemizowałbym. Są "zaskórniaki"...

      Usuń
    8. Paweł-Jan14 listopada 2017 00:10
      Nie boj żaby !Po kądzieli sie chyba nie liczy,bo mamunia "popełniła mezalians"
      Ty lepiej zauważ jakie to jaśniepańskie maniery przeszły na urzędników państwowych.
      To co "za Tuska "załatwiałeś od reki lub oświadczeniem dzis bez papierka ze stempelkiem ani rusz
      Jasnie panowie czynownicy znów podnieśli łby i albo nadają sobie ważności wydumanymi wymogami lub gromadzą sobie "dupochrony" na każdą decyzje, bo CBA czuwa
      Tak to dobra zmiana uławia nam zycie "słuchając suwerena" i ubarwia cicho popierajac "nazioli"

      Usuń
    9. Witaj Wieśku :-))))))) Ta Ty nie wypieraj się Taty, bo w naszej strefie geograficznej TATA to jest TATA a kobieta się nie liczy, kobieta jest jeno "inkubatorem". U braci starszych jest zaś odwrotnie - ważna jest MAMA - musi być etniczna a ojcem może być......hmmmmm.....hmmmmmmm.... lepiej nie będę pisał kto może być ojcem....przeczytaj sobie sam. Jaki kraj, taki obyczaj.
      Ale ja tu nie chciałem o obyczajach i genetyce wywodzić, tylko o wojskowości - bo Ty się na tym znasz. I tu powiało starodawnymi tradycjami a nawet zaszumiało tymi noooo....skrzydłami. Jak donosi jedynie słuszna telewizja - pan Antoni przywraca "staropolskie" nazwy "oficyjerskie" w naszej hmmm....hmmmm.... armii. Ten głównodowodzący, co to buńczuk nad nim trzymają i wielką chorągiew na nim "wiówa" - będzie Hetmanem. Znaczy się - pan Antoni będzie Hetmanem. Tylko on będzie miał prawo wetknąć sobie do skrzydeł orle pióra. Eeeeehhhh....poplątałem.....Zacznę od nowa ! No więc ten Hetman będzie miał husarską zbroję pozłocistą ze skrzydłami, buzdygan za pasem i karabelę wysadzaną. Kopię husarską będzie nosił za panem Hetmanem giermek umyślny.Teraz juz wiesz - gdzie mu wetkną te pióra. Nooo.... Chorągwiami husarskimi - znaczy się takimi batalionami, dowodzić będą Rotmistrze a wojsko będzie przebrane za ułanów. Obroki dla koni i spyżę dla wojska zapewniać będą Wachmistrze. Uffff....uporałem się....bo z ta wojskowością...niech to pioruny....zawsze są kłopoty. Pan Antoni jeszcze nie podał, kto będzie dowodził wojskami "cudzoziemskiego autoramentu" i "pospolitym ruszeniem". Nie wiadomo też, czy powstanie "piechota wybraniecka". O armadzie morskiej nikt nic nie mówi, bo w tradycjach naszej armii flota nigdy nie odgrywała żadnej roli - co najwyżej piratów zatrudniano. Jak więc widzisz - zmiany będą ogromne a ile nowych zawodów rzemieślniczych powstanie do obsługi wojska - głowa boli. I wszystko to na głowie pana Antoniego, bo imć prezydent-jegomość destrukcję jeno czyni i kłody rzuca. Tedy mi powiedz Wieśku - wszystko to do jakiejś "bitwy walnej" zmierza, albo pan Antoni jeno "theatrum" czyni ???

      Usuń
    10. Sobiepanie - jakie tam "staropolskie nazwy":
      Słowo "hetman" etymologicznie pochodzi od niemieckiego HAUPTMANN, słowo rotmistrz - od niemieckiego ROTMEISTER a słowo wachmistrz od niemieckiego WACHMEISTER. Faszyzacja kraju i te nazwy wojskowe - to chyba coś znaczy ???

      Usuń
    11. Sobiepanie, tracisz jakąkolwiek szansę pretendowania do miana Prawdziwego Polskiego Polaka Pierwszego Sortu. A to dlatego, że imputujesz Ogólne Znanemu i Uwielbianemu Antoniemu wprowadzenie pewnych NIEPOLSKICH tradycjonalizmów wojskowych:
      1. ARMIA - słowo łacińskie, przedchrześcijańskie - pogańskie.
      2. BUŃCZUK - turko-tatarskie - pogańskie.
      3. CHORĄGIEW - mongolizm [orongo, morongo] - pogańskie.
      4-5. BUZDYGAN, KARABELA - tureckie, muzułmańskie.
      6. HUSARZ - ukrainizm.
      7. BATALION - "włoszczyzna"
      8. UŁAN - mongolizm, a znaczy "CZERWONY"!!! CZERWONY - pojmujesz???
      9. AUTORAMENT - pogański latynizm.
      10. ARMADA - jak wyżej.
      11. FLOTA - tak samo.
      12. ANTONI - latynizm [pogańskie nazwisko w dodatku; etymologicznie zbliżone do "przeciwny dobru"]!!! Zgroza!!!
      Nawet słowo "piechota" nie jest NASZE - PRAWDZIWIE POLSKIE!!! na dodatek "hetman" dał początek słowu "ataman"

      Usuń
    12. Mości hrabio - bacz Waszmość, co Waść piszesz a właściwie "imputujesz", że ja imputuję, że pan Antoni imputuje. Ja nic z tych rzeczy - ja tylko zapytowywuję się Wieśka bo on na wojskowości się zna. Zaś wszelkie szarże wojskowe w edykcie pana Antoniego są wymienione - tedy nie przypisuj mi Waść ich autorstwa, bo jakże bym śmiał. W wojskowości mógł bym zaledwie skrybą obozowym być albo prochy ucierać do arkebuzów i strzelby wszelakiej.

      Usuń
    13. Mości Ponimirski o od pana Dołęgi-Mostowicza, który "waściną" intratę w Koborowie opisał powszechnie wiadomo, skąd Waść ród swój wywodzisz i jakiego szwagra miałeś - Kunik ci to był vel Kunicki. O to mniejsza, bo zaścianków ci w Polszcze mnóstwo a szlachty zagrodowej też. Insza sprawa z tym "hrabią" - gdzieś to Waść kupił ten indygenat cudzoziemskiego autoramentu. W szkołach zakonnych nauczają, że nazwa "hrabia" od starożytnych Franków się wywodzi - czyżbyś zatem był owym niedobitkiem armii napoleońskiej, co to niesławnym odwrotem z Moskwy się wsławiła.Różni tacy chowali się - uciekając , po wiejskich zagrodach i zaściankach, to pewnie i imć Ponimirscy waści przygarnęli

      Usuń
    14. Gdyby Jerzy S. znał choćby w przybliżeniu termin "intrata" [o zakresie ekonomiczno-kulturowym w wiekach XVI-XVIII] lub zetknął się ze zwrotem "chodzić intratami" [odsyłam do "Pana Tadeusza" albo i do "Trylogii",choć i pan J.J. Kraszewski chadzał intratami nim pisarzem został, a i pan Syrokomla [L.Kondratowicz] w ten sposób się dorabiał, to może na próżno by nie pier...., znaczy - nie konfabulował? Nie mam zwyczaju wypowiadać się na tematy mi obce, stąd o poziomie oleum Jerzego S. wypowiadać się więcej nie zamierzam. Basta.

      Usuń
    15. Odpowiadają mi Wasze dyskusje zgodnie z przysłowiem, że na naukę nigdy nie jest za późno a ponoć i tak człowiek glupim umiera.
      Pozdrawiam

      Usuń
    16. Mości hrabio - ja tam do "Pana Tadeusza" nie bede "waści" odsyłał, ale do Wikipedii by należało. Słowo "intrata" ma w języku polskim około 30-40 synonimów a może i więcej. Np. : beneficjum,gaza,dobro,dochód, gratyfikacja,honorarium,interes,korzyść,majątek,należność,pensja, pożytek, profit,przychód,tantiema,zysk, żniwo. Jak chcesz "waść" więcej - nie leń się a kliknij sobie hasło "intrata". Jednak Wiesiek miał rację - co do tych "zakutych łbów".

      Usuń
    17. No cóż "mości hrabio" - zostałeś waćpan ustrzelony z "guldynki" przez Pana Jerzego S. (Jerzy to po angielsku George) - jak ten szarak albo inna kuropatwa. Wstyd !!!!

      Usuń
    18. Proponował bym jednak przejść do poważniejszych tematów - Faszyzm ante portas - faszyzm u bram !!! Dzisiaj wszystkie portale Europy o tym się rozpisują.Co za wstyd - właśnie w Polsce !!!!

      Usuń
    19. Brawo Jerzy S. - dałeś "odprawę (p)osłom greckim". Mosci Żorzu de Ponimirski - a słowo "synonim" znaczy tyle co "odpowiednik". Sapristi - właź na drzewko - gdzie twoje miejsce !

      Usuń
  24. Zaskórniaki są....taaaak !!!! Zainteresujemy właściwy urząd skarbowy. Nikt nie będzie ukrywał swoich dochodów, nikt nie będzie unikał płacenia podatków, nikt nie będzie nic nie robił.....Nikt nie będzie.....Nic nie będzie.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Anonimowy14 listopada 2017 08:11
      Najlepiej napisz ze srebra rodowe ukrywa w ogródku to mu przynajmniej przekopią ogródek,albo ze diamenty w drzewie do kominka To mu przynajmniej je porąbią.
      Choc przy dzisiejszym ministrze brak dowodów świadczy o winie,a Policja Skarbowa wejdzie do domu razem z drzwiami/ma takie uprawnienia/ i "zabezpiecza"co trzeba na poczet

      Usuń
    2. Dziękuję za wzruszającą troskliwość prostego ludu o los arystokraty. Wyjaśniam ze wzruszeniem, że:
      1. Mieszkam na terenie sprawiedliwie odzyskanym i zarządzanym od pewnego czasu przez Ojców Red........ [wolałbym nie ujawniać pełnej nazwy Zgromadzenia], gdzie moje dobra materialne są troskliwie przechowywane jako wieczny depozyt...
      2. Wskażcie mi, dobrzy ludzie, proszę, taką siłę, która by się odważyła, nie bacząc na Gniew Pana, wejść na teren broniony przez [określmy to enigmatycznie] Siły Transcendentalne... Rozumiemy się?
      3. Policje, siły, sygnaliści mogą mi... Nie chciałbym się wyrażać gminnie - nie jestem w końcu parlamentarzystą.
      4. Polska jest nareszcie Państwem Prawa i Sprawiedliwości. Dotarło, dobrzy ludzie?
      Kłaniam życzliwie

      Usuń
    3. Sobiepan14 listopada 2017 10:37
      Jedno juz maja z rycerstwa "zakute łby" a silni to oni sa w darciu pyska spiskowych teoriach a gdyby co spieprzać będą az miło
      JWP Hrabiemu zaś dodam nazwa szabla "tyz" nie nasza o żupanie nie wspominając.Tacy to bylismy ekumeniczni w ubiorach,kuchni i trunkach.
      Pewien cadyk powiadał "nie grzeb bo sie okaże,że to na co mówią koszerne koszernym nie jest"
      Wiec gdyby tak JWP zechciał pogrzebać to się okaże ze Komisja Majątkowa oddała co nie wasze było, Lub na podstawie fałszywych papierów wyłudzone.
      Znamy nawet Zakony.ktorych nazwy tu nie wymienię potrafiące i praktykujące takie powiększanie majątków Nawet Edykty królewskie potrafili podrobić,a sztuczki z sypaniem ziemi do butów by z czystym sumieniem przysięgać Iz "stoją na swojej ziemi" w literaturze znajdziesz.
      Znani oj znani w mamieniu ciemnego ludu a ich sztuczki przejęte przez wszystkie ustroje totalitarne a ostanie "zaplusowało" w PIS

      Usuń
    4. Wieśku - :-))))))))))) wiedziałem, że na Ciebie można zawsze liczyć a już opis tych "zakutych łbów" - sam pan Sienkiewicz lepiej by nie uczynił. Jak tak jeżdżę sobie po wsiach - tamtejsi "ziemianie" powiadają, że wyraz "hrabia" od polskich "grabi" się wywodzi - grabia. Co to jest grabienie, nie będę Ci tłumaczył, ale jest zasadnicza różnica w grabieniu własnego podwórka i grabieniu na cudzym.Jeszcze jak byś o tym "hetmaństwie" pana Antoniego coś skreślił - byłbym wielce kontent.

      Usuń
    5. Wiesiek ! Cadyk - to w języku starozakonnym musiał być "rabbi". Jak se dosypał tej polskiej ziemi do butów - to już był h-rabbi. Od razu mi tu coś śmierdziało z tym "hrabim".

      Usuń
    6. Coś może być "na rzeczy" z tym grabią. W filmie o Janosiku - sławnym zbójcy - też jeden taki "grabia" występował. Pyzdra nazywał go "murgrabia", że niby za murami miasta grabił on mieszczan wielkimi podatkami

      Usuń
    7. 1. Na ględzenie Pawła-Jana nie będę odpowiadał. Nie znam nikogo o tym dwuimieniu, który by cokolwiek sensownego komukolwiek powiedział.
      2.Niemieckie Graff dało drogą zapożyczeń i przekształceń w czeskim "hrabia"w naszym "grabia" [jeszcze w Krzyżakach Sienkiewicza występuje ta forma], jak niemieckie Hauptmann dało w czeskim hejtman [kapitan; czytajcie Szwejka w oryginale!], ale u nas już hetman [ale u naszych górali oficer był przez jakiś czas "hutmanem", potem hutman był już tylko urzędnikiem ratuszowym]. To wszystko.

      Usuń
    8. Powoli, powoli się dowiemy. Na razie odnotujcie - z "graffów" on się wywodzi - co sam przyznaje.Jak by mu tak wachmistrz Luśnia piety przypiekł...kto wie....kto wie...co jeszcze wyśpiewa.I moje imiona mu się nie podobają - pewnie luteranin on jest.

      Usuń
  25. Znam, Wieśku, fakty przejmowania budynków po luterańskich kościołach na Mazurach jako "dóbr kościelnych". Znam przypadek rozpędzenia w trakcie roku zespołu szkół, bo przed wojną była tam superintendentura luterańska. Młodzież rozparcelowano po 3 powiatach, budynki w centrum kilkudziesięciotysięcznego miasta, ze znakomicie wyposażonymi warsztatami przejęło kilkanaście "ubogich siostrzyczek"."Takie ich zbójeckie prawo". Przecież to "Kościół Ubogich" jest. Dla mnie to nic nowego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. George hrabia Ponimirski14 listopada 2017 17:05
      Ba znam Widziały oczy moje jak swietojebliwi braciszkowie przejmowali pałac Jerzmanowskich gdzie mieścił sie Dom Dziecka.Pierwsze co zrobili wywalili dzieci na bruk Widziały oczy moje jak jeszcze bardziej swietojebliwe siostrzyczki przejęły budynki gdzie dotychczas miescił sie za Zakład dla dzieci głuchoniemych Wywalili je na bruk to samo stało sie ze szpitalem który dzis stoi pusty.Znam losy ludzi mających swe domki na ziemi które nagle Komisja przekazała klasztorowi,żeńskiemu by było śmieszniej Służebniczkom /kto chce więcej niech wpisze w komputer "Mięliśmy Kraków"tam ani jedno słowo nie jest kłamliwe
      Paweł-Jan14 listopada 2017 17:01
      Sprostowanie/wyjasnienie/ Ten numer z ziemia w butach "wycieli"zakonnicy Benedyktyni z Tyńca w Krakowie a nie Żydzi.Benedyktyni to mistrzowie w podrabianiu nadań a i dziś biznesmeni dający markę wielu produktom Tzw "produkty benedyktyńskie"Przyłapani na tym ze na produktach naklejali swoje etykiety /znaa afera,jakos szybko ucichła.
      / http://natemat.pl/4923,benedyktyni-grzesza-klamstwem-klasztorne-produkty-wprost-ze-zwyklej-fabryki

      Usuń
  26. Nawet nie brzydzili się przejąć Ruskiej Komendantury w Legnicy w okazałym pałacu na siedzibę biskupią. Odkadzili, egzorcyzmy uczynili, pokropkowali i proszę - pałac jak nowy, a jakie dostojeństwo teraz z niego bije ! Niektóre siedziby "okupantów" są dożywotnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niektóre siedziby "okupantów" są dożywotnie - trafiony, zatopiony/

      Usuń
    2. To wszystko trzecia prawda tisznerowska. Gorzej, że niektórzy okupanci są ponadczasowi.

      Usuń
    3. A pan Błaszczak, to co - gdzie on ma swoja siedzibę ??? A minister od "skarbów narodowych", a minister od koni arabskich. Nawet archiwa pozostały, po poprzednikach, co by się łatwiej rządziło.

      Usuń
    4. Pawle Janie Gdybyś kiedyś miał ochote na cos "benedyktyńskiego" wpierw poczytaj Czy warto przepłacać
      http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/531839,produkty-benedyktynskie-nie-roznia-sie-od-tych-z-marketu,id,t.html

      Usuń
  27. Czytam Was od pewnego czasu - panowie, autorzy tego site i... zastanawiam się, czy kaczakowi opadnie? Jak widać, po ostatnich sondażach - kur..ak mu nawet rośnie i się podnosi - choć ten pokurcz to eunuch.
    Wiem, że na emeryturze (sam już jestem emerytem) nie zawsze jest co robić z nadmiarem czasu - owszem, można np. pędzić bimber, łazić na ryby, robić za regulowszczyka na przejściu dla pieszych przed szkołą. Różniste rzeczy można robić, ale walczyć z tym, co demokratycznie pomroczne, pospólstwo wybrało... gdzie sens i logika?
    Dawno, dawno temu, gdy na sklepowych pólkach stał ocet i przeterminowane dżemy - pamiętacie? Wziół ja dupę w troki i...
    Nie jestem żadnym literatem – no, może pół literatem? Chciałem tylko byście wiedzieli jak można zmienić swój los - oczywiście, nie polecam tego sposobu dla Prawdziwych Polskich Patriotów.
    Ja, wówczas olałem Oj, czyznę nie wstydzę się tego - także, nie żałuję tego kroku. Obrałem sobie cel, jakim była Kanada. Ale, zanim znalazłem się gdzie jestem, było jeszcze osiem miesięcy w Grecji.
    https://www.facebook.com/narciasz1/posts/328679324245526
    Tu nie działający link: https://images83.fotosik.pl/829/9f6cfb7e51d50f21.jpg

    Ps. Pierwszy raz pojechałem na Łoj, czyzny łono po 20. latach na trzy miesiące wakacji. Było fajnie - ale, z wielką ulgą wracałem do DOMU.


    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ed Pleva !!! "mister" Ed a nawet Pleva !!! Piszesz tu nam : "...Dawno,dawno temu, gdy na sklepowych pólkach stal ocet i przeterminowane dżemy - pamiętam! Wziół ja dupę w troki i....." (wyjechał do Kanady - dopisek mój) i dalej piszesz - "...Ja wówczas olałem Oj,czyznę i nie wstydzę się tego - także nie żałuję tego kroku. " - koniec cytatu. Powiem Ci tak - dobrze Ty zrobił panie (mister) Pleva (po polsku z pewnością - Plewa), że Ciebie wywiało do tej Kanady. Zawsze to na tych pustych półkach zostało kilka butelek octu i kilkanaście przeterminowanych dżemów - dla reszty Polaków w tej Oj,czyźnie. No i te "plewy" (alias: PLEVY) - wywiało razem z Tobą. Teraz z pewnością jesteś członkiem jakiegoś "patriotycznego" związku polonijnego w Kanadzie i robisz za "patriotę". Przynajmniej masz jakieś zajęcie - bo tu u nas pędził byś bimber aby dorobić do emerytury. Ty sobie "mister" PLEVA kup w tej Kanadzie łopatę i kilof - złota się dokopiesz w tej Kanadzie - tam podobno, gdzie łopatę wbijesz w ziemię - samo złoto jest. Szczęść Boże mr Pleva....szczęść Boże. A do starej Oj,czyzny raczej nie zaglądaj - u nas wichry niespokojne i różne orkany "wiówaja" - jeszcze Cie gdzieś wywieje, bo pleva jak to pleva - wywiewna jest !

      Usuń
    2. No proszę....z ulga wyjechał z Polski do DOMU w Kanadzie. Baba z wozu...koniom lżej !!!

      Usuń
  28. Do jasnej cholery ,to już przesada. Jako emigrantka wnerwiam się na takich anonimów. Jak srają do swojego gniazda ,!!! Wrócić sie do tego kraju nie da ,nawet jakby człowiek chciał. Faszyśco latają po ulicach w Polsce - i to jest ok?. Historia jest zmieniana na naszych oczach - to jest ok? Zawracanie rzeki kijem w szkołach też jest ok. ?? Katolicyzm czarny, najgorsza forma rządzi. A jak wracasz, czy odwiedzasz tę Polskę to wszyscy , wszyscy z jednej strony mają Cię za zdrajcę ,z drugiej - jak dobrze, że wyjechałaś i żyjesz w normalnym kraju.
    Polska nie ypełnia żadnych zobowiązań unijnych ,wiećznie ma pretensje, wiecnie jest poszkodowana ,wiecznie wszyscy ją ograbiają - a najbardziej swoi politycy każdej maści a teraż jaśnie nam rządzący najbardziej plus wściekły kościół ,którym tak chodzzi o dobro Polaków ,że głowa boli. I portfel najbardziej.
    Odczepcie się od emigrantów i módlcie się ,żeby nas z Unii nie wyp... ,bo ta fala emigrantów zarobkowych wróci do kraju i połowa z nich bez zasobów pienieżnych ...Bedzie siedzieć na zasiłkach .
    Dla wyjaśnienia - póki Polska jeszcze w Unii jest - a czarno to widzę w przyszłośći , to ja nie zmieniłam obywatelstwa, uważam się dalej za Polkę i mało tego - za patriotkę i serce mnie boli jak widzę jaka głupawka Polakó ogarnęła...

    OdpowiedzUsuń
  29. Renata !!! Ale Ty nie piszesz takich głupawych tekstów jak ta PLEVA z Kanady ! Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
  30. Jerzy S. Z Plea sie w jednym zgadzam - a częsciej jestem w kraju niż on - z wielką ulgą wracam z Polski do domu...

    OdpowiedzUsuń
  31. Pani Renato - dzień dobry !! :-)))))) początkowo nie miałem zamiaru zabierać głosu w "sprawach emigracyjnych", ale Pani mnie sprowokowała swoja wypowiedzią z godziny 11.40 (patrz wyżej). Bo widzi Pani - ja mam takie ciche marzenie - jak by tak te dwa lub trzy miliony Polaków z "przychówkiem" 2 x 500+ powróciło do kraju - było by całkiem nieźle. Pani sobie to wyobraża - stanowili by prawie 10% populacji Polaków w kraju. To juz jest poważna grupa ludzi, z którymi to i owo idzie zrobić - coś dobrego zrobić. Także oduczyć Polaków ksenofobii, chciejstwa,zawiści i zazdrości.Może by..... Może by nauczyli Polaków dobrej roboty, czytania książek, przyjaźni do innych narodów, uśmiechania się do innych, uczynności oraz tego, że "pracą ludzie się bogacą". No bo przecież WY emigranci coś tam widzicie na tej "obczyźnie", czegoś mądrego uczą w tamtejszych szkołach a nie tylko tego "aby było - tak jak było". Kiedyś słynny Martin Luther King powiedział Amerykanom - >MAM TAKIE MARZENIE...." Ja też mam takie marzenie. Przepraszam, że się "wtrąciłem do rozmowy" - gdyby jednak Pani chciała kontynuować - jestem do dyspozycji ! Pozdrawiam serdecznie !
    P.S. trochę te moje myśli są "rozczochrane", bo pisze ten tekst "na gorąco" - ale mam nadzieję, że Pani zrozumie o co mi idzie !!!

    OdpowiedzUsuń
  32. Owszem byłoby pięknie być może. Tyle, że ta emigracja zarobkowa (toe ostatnie 20 lat) jest równie różnorodna i "odporna " na naukę jak Polacy w Polsce. Jest równie ksenofobiczna, rasistowska ...Owszem jest spora część normalnie myśłących ale ci są mało widoczni i jakby wrócili do Polski z przychówkiem byliby równie mało widoczni jak obecna "totalna opozycja" w Polsce. Zawsze również emigracja dawniejsz jak i obecna była mocno podzielona - najlepszy przykład - "Polonia Amerykańska" I wierz mi SObiepanie - nikt z AMeryki nie ma zamiaru wracać do Polski - chyba ,że w odwiedziny. Co innego z tzw. Europejczykami...Coś mi się wydaje, że jak tak dalej pójdzie , nastąpi Polexit i Twoje marzenie Sobiepanie się ziści. I nie wiem czy wszyscy z tego powodu będą szczęsłiwi...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pani Renato - :-)))) ja wiem, ze potrzeba 2-3 pokoleń aby zmienić mentalność człowieka a czasami i to jest mało. Co do Polonii amerykańskiej - ja myślę, ze jej pechem jest to, iż żyje ona w swoistych gettach - gdzie "sami swoi". Brak znajomości języka i wpływ środowiska robią swoje - taka "polonia" staje się hermetyczna i zamknięta w sobie i tak to trwa i "trwa mać".

      Usuń
    2. Zgadzam sie Sobiepanie odnośnie Poloni.
      Mało rtego, zyja w Cebulowie i jeszcze nam chcą ustawiac w Polsce porządek. Jestem za odebraniem im mozliwości głosowania /Renato, nie gniewaj się ale takie sa realia./

      Usuń
    3. Jest jednak róznoca Piotrze miedzy cebulowem a Europą. Nie dam sobie odebrać praw do dyskutowania na temat Polski bo nią jestem. Jestem w stanie być na miejscu wydareń w ciągu 1,5 godziny. I niestety jest internet i zyjemy w 21-wieku podobno

      Usuń
    4. Na Greenpoincie, gdy bywałem w barze, na grzeczne pytanie sąsiadów; skąd ty? odpowiadam równie grzecznie - Spod Łomży.
      A trzeba wiedzieć, że w Usiech są dwa miejsca, gdzie łomżymiacy dominują - Hollywood i Drynkpoint właśnie. To coś na kształt stevensowskiego stereotypu dobrej i złej strony człowieka. W dzień Greenpoint, w nocy Hollywood.
      Na bardziej wnikliwe dochodzenie dorzucałem - z Warszawy, a Warszawa jest przecież pod Łomżą, nie?
      - i widzę po twarzach (ach te popłuczyny oświeceniowe i wiara, że dobro odczytuje się z twarzy właśnie) głęboka rozterkę:
      - Pochwalił Łomże czy obśmiał?

      Każdy człowiek ma pewien określony horyzont. Gdy ten się zawęża i staje się nieskończenie małym, ogranicza się do punktu. Wtedy, człowiek mawia; to jest mój punkt widzenia.

      Usuń
    5. Reniu - wiem jaka jest roznica.

      Usuń
  33. Ja też piszę na gorąco i w dodatku gotuję coś ,co nawet nie wiem jak ma prawidłowo smakować a musi. Ryba jest ryba jak by ją nie podać...Więc przepraszam za błędy bo jako pożądny dyslektyk ciągle je robię...

    OdpowiedzUsuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>