niedziela, 20 maja 2012

Serniczek "Hania - Zróóób" !!

autor


Przesłała Malinka : http://wmalinach.bloog.pl/

SERNICZEK „HANIA – ZRÓÓÓB”

To ulubiony serniczek mojego brata , robi przymilną minę, oczy jak coker spaniel i wzdycha - Hania - zrobisz

SKŁADNIKI:
- 1litr mleka
- 0,25 litra (może być trochę więcej) śmietany 30%
- 4 lub 5 jajek
- ¼ kostki margaryny palmy (MASŁO – NIE!)
- ¼ szklanki cukru kryształu
- duży cukier waniliowy
- mała paczka rodzynek
- garść włoskich orzechów (ok. 10dkg)
- 3 galaretki brzoskwiniowe
- puszka brzoskwiń
Brzoskwinie odcedzić, galaretki rozpuścić w gorącej wodzie i soku brzoskwiniowym
Rodzynki sparzyć i osuszyć
Orzechy posiekać
- JAJKA WYBIĆ, WYMIESZAĆ ZE ŚMIETANĄ I SOKIEM Z POŁÓWKI CYTRYNY
- ZAGOTOWAĆ LITR MLEKA
- NA WRZĄCE MLEKO WLAĆ ŚMIETANĘ Z JAJKAMI
- GOTOWAĆ 14 MINUT NA MALEŃKIM OGNIU
- POZOSTAWIĆ DO OSTYGNIĘCIA
- ODCEDZIĆ NA SITKU
Po kilku godzinach a najlepiej na przyszły dzień:

- PRZETRZEĆ SER PRZEZ DRUCIANE SITKO – ODŁOŻYĆ NA TALERZ
- UTRZEĆ MARGARYNĘ Z CUKREM I CUKREM WANILIOWYM
- DODAWAĆ PO ŁYŻCE PRZETARTEGO SERKA i DALEJ UCIERAĆ
(ucierać ręcznie i niezbyt długo – robot lub zbyt długie ucieranie rozbija masę)
- DO UTARTEJ MASY DODAĆ RODZYNKI I ORZECHY
MASĘ NAKŁADAĆ DO PUCHARKÓW – NA WIERZCH NAŁOŻYĆ KAWAŁKI BRZOSKWIŃ I ZALAĆ TĘŻEJĄCĄ GALARETKĄ

MOŻNA WYKONAĆ SERNICZEK W FORMIE TORTU
W tortownicy na spód poukładać biszkopty (podłużne Gurgula – bo są delikatne)
Na brzegach ułożyć biszkoptowy płotek
Na biszkopty nałożyć masę a następnie pokrojone brzoskwinie
Zalać „prawie gotową” galaretką (jak za wcześnie to przecieknie a nasączone biszkopty nie są dobre)

SMACZNEGO





4 komentarze:

  1. Kto lubi serniczek to na pewno to będa pyszności. Moja Babcia od małewgo mnie namawiała do makowca i powtarza - jedz durniu bo to z makiem. Szkoda że jej nie słuchałem bo skutki sa widoczne i dzis.
    Jeżeli jednak jakas dusza ma łatwyu przepis na makowiec to ja jestem chętny a wtedy zaszantazuję "Moje Szczęscie" i zrobi.
    Smacznego

    OdpowiedzUsuń
  2. mam rodzinny przepis, makowiec pycha - ale niestety, łatwy nie jest ... hm - tym razem to ja mówię Wituś zróóób
    jeśli tylko zechcesz służę przepisem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Prawdę mowiąc przepisy na ciasta nie powinny mnie wielce interesować ze wzgledu na wzrost. Dziś ważę 105 kg co jest dla mnie waga normalną tylko jestem o ok. 1/2 metra za niski i wątpie aby makowiec spowodował wydłużenie sie mojej sylwetki ale nie powinny nie oznacza że nie lubię.........
      Pozdrawiam

      Usuń
  3. Bardzo przepraszam, ale jaki ser przedrzeć przez sitko? W składnikach nie ma sera. B.

    OdpowiedzUsuń


Kod do zamieszczania linków - wystarczy skopiować do komentarza, w miejsce XXX wstawić link, który chce się zaprezentować a w miejsce KLIK można wpisać jakiś tytuł, czy objaśnienie lub zostawić bez zmian. Linkiem może być adres strony tego lub innego bloga, adres jakichś treści (zdjęcie, film, wiadomość) z internetu. Może to być też adres komentarza do którego chcesz się odnieść. Znajdziesz go wtedy klikając prawym przyciskiem myszy na datę interesującego cię komentarza.

<a href="XXX" rel="nofollow"> <b>KLIK</b></a>